شنبه ۱۳ آبان ۱۳۸۵ - ۱۹:۱۶
۰ نفر

گروه سیاسی: این روزها تعامل دولت و مجلس به میزان قابل‌توجهی افزایش یافته است.

از سویی احمدی‌نژاد دو وزیر آخر کابینه خود را از میان نمایندگان مجلس برگزیده و در مقابل نمایندگان هم در تعاملی مثبت با دولت، به استیضاح وزیر کشاورزی رأی منفی دادند، وزیر پیشنهادی رفاه را با رأیی بالا روانه هیأت دولت کردند، به لایحه بنزین دولت رأی دادند و امروز یکشنبه 14 آبان در آخرین گام رأی اعتماد به گزینه پیشنهادی برای وزارت تعاون را در دستور کار خود دارند.
به گزارش خبرنگار پارلمانی همشهری محمد عباسی وزیر پیشنهادی رئیس‌جمهور نماینده فعلی گرگان و آق‌قلا ست و باتوجه به رأی بالای هفته پیش نمایندگان به عبدالرضا مصری که آن هم از نمایندگان مجلس بود، پیش‌بینی می‌شود عباسی هم با مشکل چندانی برای جلب رأی اعتماد نمایندگان مواجه نباشد. به‌هرحال 150 دقیقه از زمان مجلس امروز به این موضوع اختصاص  دارد. این در حالی است که یک مقام وزارت تعاون دیروز تاکید کرد: ناظمی اردکانی وزیر فعلی هنوز استعفا نداده است.
از سوی دیگر حمیدرضا حاجی‌بابایی عضو هیأت رئیسه مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار ما خبر داد مجلس عملکرد دستگاه‌های خارجی ایران در دعاوی ایران از آمریکا در دادگاه لاهه و طرح انگشت‌نگاری از اتباع آمریکا را روز دوشنبه بررسی خواهد کرد.
طرح مربوط به دادگاه لاهه هفته پیش در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به تصویب رسیده بود و لذا نمایندگان این هفته آن را در صحن علنی بررسی خواهند کرد. به گفته حاجی بابایی یکی از علل این تحقیق و تفحص این است که تاکنون 90 درصد رأی‌های صادره در این داوری به سود اتباع آمریکا صادر شده و دعاوی مربوط به ایران در این داوری هنوز درگیر انجام تشریفات قانونی و دادرسی نیست.مصوبه مجلس در زمینه پولشویی که تا به حال دو مرتبه مورد ایراد شورای نگهبان واقع شده است، بار دیگر در دستور کار نمایندگان قرار دارد و باتوجه به اصرار کمیسیون ذی‌ربط بر مصوبه مجلس، احتمالاً نمایندگان این لایحه را به مجمع تشخیص مصلحت نظام خواهند فرستاد.حاجی بابایی همچنین گفت: طرح انگشت‌نگاری از اتباع آمریکایی این هفته با یک پیشنهاد جدید که در قالب یک تبصره ارائه خواهد شد، در دستور کار نمایندگان قرار دارد.
کد خبر 7343

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز