شنبه ۱۳ آبان ۱۳۸۵ - ۱۹:۱۳
۰ نفر

گروه اقتصادی: رئیس مرکز آمار ایران شنبه 12 آبان در جمع خبرنگاران به ارائه گزارش شش روز نخست سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 85 پرداخت.

 وی با اعلام این که در این مدت بیش از 2/4 میلیون خانوار سرشماری شده‌اند، نسبت به درصد بالای خانوارهای غایب در مناطق شهری خصوصا تهران ابراز نگرانی کرد.

به گزارش همشهری، محمد مدد گفت: در شش روز نخست سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 85 جمعا به 4 میلیون و 591 هزار و 256 خانوار مراجعه شد که 4 میلیون و 261 هزار و 483 خانوار مورد سرشماری قرار گرفتند و 329 هزار و 773 خانوار نیز غایب بودند که نسبت به کل خانوارهای مورد مراجعه، نسبت خانوارهای غایب به 7 درصد رسید.

مدد در مورد خانوارهای غایب اضافه کرد:‌ برای سرشماری از این خانوارها پس از ساعت اداری (پنج عصر) مجددا به آنها مراجعه می‌شود و بنابراین از مردم درخواست داریم در این ساعات حتما فردی در خانه برای پاسخ‌گویی به آمارگیرها حضور داشته باشد تا از مراجعه مجدد و افزایش هزینه‌های آمارگیری جلوگیری شود.

با این حال، رئیس مرکز آمار تاکید کرد که اگر خانواری در فرصت 20 روزه سرشماری تا 26 آبان‌ماه مورد سرشماری قرار نگرفت، یک یا دو روز مازاد بر مدت یاد شده فرصت در نظر گرفته شده است تا از آنها سرشماری صورت گیرد.

کد خبر 7342

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز