دوشنبه ۳۰ دی ۱۳۸۷ - ۱۶:۵۸
۰ نفر

ساکرامنتو: دختر نوجوانی که تلفن همراه خود را بسیار دوست دارد و هیچگاه آن را از خود جدا نمی‌کند، موجب بهت و حیرت مادرش شده‌ است.

این دختربچه بیش از 28 هزار پیامک در یک دوره 2 ماهه ارسال کرده و مادرش پس از دریافت صورتحساب پیامک‌ها همچنان در شوک به سر می‌برد. مادر این نوجوان به خبرنگاران گفت که در طول شبانه روز دخترش همواره در حال ارسال پیام‌های متنی برای دوستانش است.

این زن ادامه داد: تاکنون چندین بار از روانشناسان برای درمان اعتیاد فرزندم به ارسال پیامک کمک خواسته‌ام اما تا کنون راه حلی برای آن پیدا نشده است. گفتنی است، این نوجوان در ارسال پیام‌های متنی بسیار پرسرعت و بدون اشتباه عمل می‌کند.

دوچرخه‌سواری نمادین

جاکارتا: از این پس مقامات شهرداری اندونزی برای حاضر شدن سر کار خود از دوچرخه استفاده می‌کنند تا از این طریق حرکتی نمادین در مقابله با آلودگی هوا را به نمایش بگذارند.

در طرح جدید، مقامات شهرداری می‌توانند با خودروی شخصی خود تا محل کار رانندگی کنند اما در طول روز برای انجام کار‌های مربوط به خود باید سوار دوچرخه شوند. پیشنهاد دهندگان این طرح می‌گویند دوچرخه‌سواری نه تنها به کاهش آلودگی هوا کمک می‌کند، بلکه ضریب سلامتی مقامات دوچرخه‌سوار را نیز افزایش می‌دهد.

گفتنی است، تا کنون 200 نفر از مقامات شهرداری برای حضور در این طرح اعلام آمادگی کرده‌اند. با این حال گروهی معتقدند که دوچرخه‌سواری برای کارمندان مسن‌تر شهرداری، کاری دشوار است.

البته در این طرح استثناها‌یی هم وجود دارد. برای مثال کارمندان در صورت نیاز برای حضور در موقعیت‌های فوری و اضطراری می‌توانند از خودرو استفاده کنند.

نخست‌وزیر لجباز

ولینگتن: نخست‌وزیر نیوزیلند که بازویش بر اثر سقوط از پله‌ها شکسته بود از مراجعه به پزشک خودداری کرد تا بتواند در مراسم ملاقات با ورزشکاران شرکت کند.

او معتقد بود که باید بتواند با صد بازیکن راگبی دست بدهد و از آنجایی که با دست
 گچ گرفته انجام این اقدام میسر نبود، تصمیم گرفت پس از مراسم به پزشک مراجعه کند.  طبق نظر پزشک وی باید روی دست راست خود عمل جراحی انجام بدهد.

ردیابی اینترنتی سارقان

ولینگتن: افزایش استفاده از اینترنت و پایگاه‌های الکترونیکی شخصی به دامی برای سارقان تبدیل شده است. پلیس اخیرا توانسته سارقی را با استفاده از پایگاه اینترنتی شخصی او شناسایی کند. این سارق فیلم سرقت خود را از یک فروشگاه روی پایگاه اینترنتی خود قرار داده بود و اینگونه به دام پلیس افتاد.

حفاظت از سرویس‌های بهداشتی

سن‌فرانسیسکو: به آتش کشیده شدن 18 سرویس بهداشتی سیار در حومه سن‌فرانسیسکو موجب شده است پلیس، گشت‌های ویژه‌ای را به منظور حفاظت از این سرویس‌ها در نظر بگیرد.

این در حالی است که سرویس‌های بهداشتی سیار به منظور استفاده کارگران ساختمانی که در حومه شهر قرار دارنددرنظرگرفته شده اما شهروندان از بوی بد ناشی از این سرویس‌ها انتقاد می‌کنند. به گفته آنها بوی بدی که در محوطه استشمام می‌شود، شب‌ها بیشتر است و خواب شبانه را مختل می‌کند.

به همین دلیل افراد ناشناس، چند سرویس بهداشتی سیار را به آتش کشیدند‌ و دست کم 45 هزار دلار خسارت وارد کرده‌اند. گفتنی است ، این آتش‌سوزی‌ها تلفات جانی نیز به همراه داشته و در جریان آن 2 کارگری که در سرویس‌های بهداشتی حضور داشته‌اند، دچار سوختگی شده‌اند. البته حال عمومی آنها مساعد است اما آنها از جمله شاکیان پرونده آتش‌سوزی‌ هستند

کد خبر 73416

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز