همه چیز از یک دورهمی چند تا همسایه شروع شد. تقریباً ۱۵ سال پیش بود که چندتا خانم همسایه در محله سلیمانی دورهم جمع شدند تا از محل نذوراتشان یک کار خیر ساده و کوچک در حد توان و بضاعت‌شان انجام دهند.

بهاره خسروی

همشهری آنلاین- بهاره خسروی :اما به مرور زمان این دورهمی کارهای کوچک تبدیل به کارهای بزرگی مانند، خرید جهیزیه، سیسمونی، سبد کالا، تهیه دارو، پول پیش خانه و... کارهایی از این دست شد تا گره‌ای  از زندگی همسایه‌ نیازمند خود باز کنند. 

 خواندنی‌های  بیشتر را  اینجا دنبال کنید

از سفره صلوات تا خیرات برای اموات

«ربابه عمادی» از اهالی قدیمی محله سلیمانی که این روزها مسئولیت خانه خدمات اجتماعی و ورزش این سرای محله برعهده اوست تعریف می‌کند: « سه‌شنبه‌ها معمولاً برنامه خواندن نماز امام زمان (عج) و سفره صلوات را داریم و پنجشنبه‌ها طبق رسم قدیمی در بوستان تهرانی دورهم جمع می‌شویم تا برای اموات خیراتی داشته باشیم. در همین مراسم‌ بود که تصمیم گرفتیم دورهمی هدفمندی داشته باشیم و بتوانیم با توجه به دستورات دینی کاری را برای همسایه‌ها و دوستان انجام دهیم. البته اوایل کارها محدود بود،اما به مرور زمان تصمیم گرفتیم فقط به معرفی‌ها بسنده نکنیم و خودمان هم دست بکار شویم. شروع به کار کردیم و این روزها با همراهی گروه کارهای زیادی مانند توزیع بن رایگان خرید نان، توزیع سبد کالا، تهیه جهیزیه، و هر کار خیری که از دستمان برآید انجام می‌دهیم. همه فعالیت‌هایمان نیز به صورت نامحسوس انجام می‌شود تا شان افراد نیازمند حفظ‌ نیازمند شود.

دورهمی همسایه‌های محله سلیمانی سبب خیر شد

دوری از افسردگی سالمندی

«فاطمه مردسلطانی» از دیگر بانوان خیر حاضر در جمع است و شش دنگ حواسش به بسته‌های کالا است تا اگر چیزی کم کسر است در کوتاهترین زمان تهیه کند. او می‌گوید: « یکی از مهمترین برکات شرکت در کارهای خیر دوری از افسردگی روزهای سالمندی است. بسیاری از خانم‌ها همین که بچه‌هایشان بزرگ می‌شوند و سر و سامان می‌گیرند. به دلیل کم شدن مسئولیت‌هایشان افسرده می‌شوند. به هر حال به جای خانه‌نشینی و  فکر کردن به مسائل بیهوده بهتر است دنبال کار خیر باشند. کار خیری که در زندگیشان کلی برکت و روشنی همراه دارد. »

دورهمی همسایه‌های محله سلیمانی سبب خیر شد


توانایی کار ندارم

مریم زن میانسالی است که همسر بیماری در خانه دارد. او به دلیل مراقبت و رسیدگی به همسرش نمی‌تواند سر کار برود. او می‌گوید: « امکان کار کردن در بیرون از خانه را ندارم. من با یک شوهر مریض دو دختر نوجوان دانش‌آموز مانده بودم چه کنم تا اینکه به واسطه آشنایی با اهالی خیریه محله سلیمانی تا حدودی مشکلاتم حل شد، سبد کالای  و بن رایگان نان از ناوایی و حتی لباس  به من دادند تا پیش همسر و دخترانم شرمنده نباشم. همین برایم یک دنیا ارزش دارد. »

کد خبر 734010

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha