سازمان هواشناسی کشور با اعلام فعالیت شدید سامانه جوی همراه با بارش‌ برف و باران در روز جاری، به ۱۱ استان هشدار داد.

بارش باران - رعد و برق

به گزارش همشهری آنلاین، سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار نارنجی از بارش برف همراه با کولاک، مه و کاهش نسبی دما در استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، یزد، جنوب و غرب اصفهان، شمال فارس، شمال و ارتفاعات کرمان خبر داد.

این سازمان پیش‌بینی کرد که بر اثر این مخاطره جوی اختلال در سفرهای بین شهری و داخل شهر، اختلال در فعالیت‌های عمرانی، اختلال در ناوگان حمل و نقل هوایی و زمینی، یخبندان و مه در جاده‌ها و خسارت دیدن صنعت کشاورزی رخ خواهد داد. 

بیشتر بخوانید: 

طبق اعلام سازمان هواشناسی پرهیز از سفرهای غیرضروری، اجتناب از فعالیت‌های کوهنوردی و جابه‌جایی عشایر کوچ‌رو، انجام اقدامات پیشگیرانه از خسارات احتمالی توسط شهرداری‌ها، راهداری‌ها، آب و فاضلاب شهری، دستگاه‌های امدادی و سایر دستگاه‌های اجرایی مسئول، خودداری دامداران و عشایر در عبور از ارتفاعات، عایق‌بندی و محافظت از کندوها و تغذیه کمکی کلونی‌ها ضروری است.

بارش‌های شدید باران

همچنین، سازمان هواشناسی از بارش شدید باران، گاهی توأم با رعدوبرق و وزش باد شدید موقت و کاهش نسبی دما در استان‌های بوشهر، جنوب فارس، کرمان، هرمزگان و نیمه شمالی سیستان و بلوچستان خبر داد.

بر اثر این مخاطره جوی آبگرفتگی معابر عمومی، اختلال در سفرهای بین شهری و داخل شهر، اختلال در فعالیت‌های عمرانی، جاری شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها، بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها، احتمال صاعقه، تاخیر و احتمال لغو پروازها و خسارت دیدن صنعت کشاورزی پیش‌بینی شده است.

سازمان هواشناسی ساکنان، مسافران و مسئولان مناطق یادشده را به عدم توقف و تردد در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پاکسازی آبروها و کانال‌های عبور آب درون شهری، پاکسازی دهانه پل‌ها، پرهیز از سفرهای غیرضروری، اجتناب از فعالیت‌های کوهنوردی و جابه‌جایی عشایر کوچ‌رو، انجام اقدامات پیشگیرانه از خسارات احتمالی توسط شهرداری‌ها، راهداری‌ها، آب و فاضلاب شهری، دستگاه‌های امدادی و سایر دستگاه‌های اجرائی مسئول، پاکسازی، تنظیم و کنترل دریچه های ورودی و خروجی آب استخرهای کشاورزی و جلوگیری از ورود آب گل‌آلود به آنها توصیه کرد.

کد خبر 733942

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بازنشسته ی تامین اجتماعی IR ۲۳:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۰
    2 0
    خدا کنه امسال انقدر برف بیاد تا جان کم ابی و کنتور گذاشتن سر چاههای کشاورزان بزرگراهها دست بردارد و ثابت شود سالم بودن و نیت آدمها مهم است نه ادعا و تظاهر به مسلمانی