سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی جدید به کشور در روز جمعه و ماندگاری هوای سرد تا شنبه آینده خبر داد.

برف زمستانی پارک جمشیدیه /  محمد عباس نژاد

به گزارش همشهری آنلاین، جدیدترین داده‌های سازمان هواشناسی کشور نشان می‌دهد که امروز (۲۱ دی) با خروج سامانه بارشی از شرق کشور در اردبیل، گیلان و غرب مازندران بارش باران و برف و در برخی مناطق قم، مرکزی، اصفهان، غرب یزد، کرمان، هرمزگان، نیمه‌جنوبی سیستان و بلوچستان، شمال خراسان رضوی و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی در استان‌های البرز، تهران و غرب سمنان بارش پراکنده همراه با وزش باد پیش‌بینی می‌شود. 

پنجشنبه (۲۲ دی) در سواحل غربی دریای خزر و ارتفاعات البرز مرکزی و غربی بارش رخ می‌دهد.

جمعه(۲۳ دی) با ورود سامانه بارشی از جنوب غرب کشور در دامنه‌های زاگرس واقع در جنوب غرب و غرب کشور به‌ویژه استان‌های خوزستان، ایلام، لرستان، کرمانشاه، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد بارش همراه با وزش باد انتظار می‌رود. 

شنبه (۲۴ دی) در جنوب غرب و برخی مناطق غرب کشور بارش ادامه خواهد داشت و گستره بارش‌ها بوشهر و شمال و غرب فارس را نیز دربر می‌گیرد.

یکشنبه (۲۵ دی) با تقویت سامانه بارشی دامنه فعالیت آن علاوه بر مناطق فوق، جنوب بخش‌هایی از مرکز و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی را نیز شامل خواهد شد. 

طی ۳ روز آینده در شرق و جنوب شرق کشور به‌ویژه منطقه زابل وزش باد شدید و خیزش گردوخاک پیش‌بینی می‌شود. 

تا صبح شنبه (۲۴ دی) در بیشتر مناطق کشور روند کاهش نسبی دما و ماندگاری هوای سرد انتظار می‌رود.

از امروز تا جمعه (۲۱ تا ۲۳ دی) دریای خزر، چهارشنبه خلیج فارس، پنجشنبه شرق خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان و جمعه خلیج فارس تنگه هرمز و دریای عمان مواج و متلاطم خواهد بود.

وضعیت جوی تهران طی ۲ روز آینده

آسمان تهران فردا (۲۲ دی ) نیمه‌ابری تا ابری با احتمال بارش پراکنده برف و در بعد از ظهر وزش باد با حداقل دمای ۲- و حداکثر دمای صفر درجه سانتیگراد و روز  جمعه ( ۲۳ دی‌ ) قسمتی ابری، غبار صبحگاهی و در بعد از ظهر وزش باد با حداقل دمای ۳- و حداکثر دمای ۲ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود. 

کد خبر 734114

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha