یک کارشناس ارشد روانشناسی تربیتی در خراسان جنوبی گفت: تصمیم‌گیری درست در زندگی و شرایط اخذ تصمیم نیازمند رعایت مواردی است که باید فرد به آن دقت کرده تا به درستی عمل کند.

decision making - تصمیم گیری

به گزارش همشهری آنلاین، فاطمه حسینی‌فر کارشناس ارشد روانشناسی تربیتی اظهار کرد: از بین کل موجوادات زنده، خداوند تنها قدرت انتخاب و تصمیم‌گیری را به انسان عنایت کرده است.

این مشاور ادامه داد: باید در مسیر دوراهی‌ها و چندراهی‌های زندگی تصمیمی بگیریم که سرنوشت خود را رقم بزنیم؛ البته چالش‌ها و مسائل متعددی هستند که تصمیم کیری درست را دشوار می‌کنند.

این کارشناس ارشد روانشناسی تربیتی با بیان اینکه اطلاعات کم در مورد گزینه‌های موجود و یا وجود گزینه‌های متعدد باعث سختی تصمیم‌گیری می‌شود، تصریح کرد: نگرانی‌ها و دلواپسی‌ها و شرایط روحی و روانی روی تصمیم‌گیری اثر می‌گذارد.

حسینی‌فر ادامه داد: مهم این است که سعی کنیم در ابتدا اطلاعات خود را در مورد تصمیمی که می‌خواهیم بگیریم، افزایش دهیم و از نظر روحی روانی و فکری تلاش کرده برای خود شرایط آرامی را فراهم کنیم چراکه در این شرایط تصمیم‌گیری درست رخ می‌دهد.

آفت تصمیم‌گیری‌های درست

وی با بیان اینکه شتاب و عجله آفت تصمیم‌گیری‌های درست است، تصریح کرد: یکی از مواردی که روی تصمیم‌گیری‌های ما می‌تواند تاثیر بگذارد نظر اطرافیانی است که همراه ما زندگی می‌کنند و بسیاری از اوقات تصمیمات ما ناشی از نظرات اطرافیان است.

حسینی‌فر اظهار کرد: بهتر است هر حرفی را شتاب زده نپذیریم و سعی کرده بدون قضاوت شخصی و عوامل متعددی که دخیل هستند، با فکر و آرامش تصمیم درست را بگیریم.

وی با بیان اینکه در زندگی هر کسی تصمیمات سرنوست‌ساز زیادی وجود دارد، اظهار کرد: تصمیم برای انتخاب رشته تحصیلی، انتخاب شغل، ازدواج و انتخاب خانه و محل زندگی از جمله موارد مهمی است که فرد باید برای آن فکر کند.

این کارشناس ارشد روانشناسی تربیتی با بیان اینکه زندگی ما براساس تصمیم‌گیری بوده و تمام روزها و ساعت‌ها در حال تصمیم‌گیری هستیم، یادآور شد: فکر و تحقیق برای ارائه تصمیمات درست و اثربخش از مهم‌ترین مواردی است که باید به آن عمل کنیم تا تصمیمات ما براساس یک نظر شخصی باشد.

کد خبر 733881
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مهارت‌های زندگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha