پنجشنبه ۲۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۴
۰ نفر

مساجد گرچه برای عبادت ساخته شده‌اند اما بارها اشاره شده که نگرش اسلام به مسجد تنها اقامه نمازجماعت نیست بلکه مسجد پایگاه دینی، فرهنگی و حکومتی هم هست.با این نگرش مدیریت شهری تکه سیزدهم پایتخت با مشارکت مساجد برنامه‌های آموزشی در زمان بحران را در این مکان‌ها برگزار می‌کند.

مسجد

به گزارش هشهری آنلاین، طرح دوام(داوطلبان واکنش اضطراری محله) چند سالی است که با هدف آموزش شهروندان برای واکنش مقتضی در زمان بحران اجرا می‌شود و در آن، شرکت‌کننده‌ها در کلاس‌های مختلف مانند کمک‌های اولیه، مبانی مدیریت بحران، آتش‌نشان داوطلب، اطفای حریق، نحوه استفاده از تجهیزات آتش‌نشانی آشنا می‌شوند. 

تا کنون محل برپایی این دوره‌ها سراهای محله، سوله‌های بحران و مراکز خاص بود، اما به تازگی شهرداری منطقه ۱۳ با همکاری مساجد زمینه‌ای فراهم کرده تا دوره‌ها در این پایگاه‌های دینی برگزار شود. در گام نخست این طرح ۳ ماه پیش از مسجد صاحب‌الزمان(عج) شروع شد که بازخوردهای مثبتی داشت؛ به گونه‌ای که بیش از ۷۰ نفر در دوره‌ها ثبت‌نام کردند و آموزش دیدند.

«محمدهادی علی‌احمدی» شهردار منطقه ۱۳ که ۴۶ مسجد در حوزه مدیریتش فعال است، می‌گوید: «اعضای گروه‌های دوام با فراگیری دوره‌های آموزش تخصصی، به‌عنوان نزدیک‌ترین گروه‌های امدادی به هر حادثه در محله‌ها شناخته می‌شوند و در تلاشیم در سایر مساجد هم این برنامه‌های آموزشی را اجرا کنیم.»

کد خبر 733857

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha