مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۸ شهریور ۱۳۸۵ - ۱۱:۵۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: نخستین کارگاه آموزش مسئولان سلامت مساجد شهر تهران از امروز چهارشنبه 8 شهریور به مدت سه هفته در سالن آمفی تئاتر پارک نظامی گنجوی منطقه 6 ، برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران مدیرکل سلامت شهرداری تهران در اولین کارگاه آموزش مسئولان سلامت مساجد که به منظور تامین بهداشت و ایمنی مساجد و ارتقاء سلامت نمازگزاران برگزار می شود ، گفت: در یک طرح آزمایشی 25 نفر از مسئولان سلامت مساجد آموزش خواهند دید.

دکتر عباس استاد تقی زاده تصریح کرد: در این دوره آموزشی مباحثی نظیر سلامت ، مشارکت در سلامت ، ارتقاء سلامت ، بهداشت محیط ، بهداشت مواد غذایی ، مبارزه با حشرات و جوندگان ، ایمنی آتش نشانی و کمک های اولیه آموزش داده می شود و پس از پایان دوره آموزشی از سوی دانشگاه علوم پزشکی تهران گواهینامه معتبر اعطا خواهد شد.

وی همچنین گفت: این 25 نفر از سوی هیات امنا مساجد و از مجموعه مناطق 22 گانه معرفی شده اند.

تقی زاده خاطرنشان کرد: این کلاس ها به مدت 3 هفته در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هر هفته در سالن آمفی تئاتر پارک نظامی گنجوی منطقه 6 برگزار خواهد شد.

وی اظهار داشت: پس از اخذ گواهی نامه معتبر ، مسئولان سلامت زیر نظر هیات امنا مساجد در مساجد مستقر خواهند شد.

در ادامه ، معاون حوزه های مرکز رسیدگی به امور مساجد اظهار کرد: اولین خانه بشر مسجد است ، خانه ای  که انسان را برای رسیدن به معنویات آماده می کند.

حجت الاسلام مومنیان تصریح کرد: همه انسان ها باید احساس کنند که مسجد ، خانه دنیا و آخرت آنان است.

وی با اشاره به این که باید نگاه ما به این خانه الهی نگاهی ارزشی باشد گفت: نباید با یک نگاه صنفی به مساجد نگاه کرد ، همانطور که انبیا حافظ مساجد در طول تاریخ بوده اند ما نیز باید همانگونه در حفظ و حراست این مکان مقدس بکوشیم.

مومنیان افزود: مسجد علاوه بر محلی برای عبادت و دعا و انس با خدا محلی برای رفع مشکلات مسلمانان نیز به شمار می رود.

وی ضمن قدردانی از تلاش های شهردار تهران در خصوص ساخت و تامین نیازهای مسجد ، گفت: برای ارج نهادن به این مکان مقدس باید قدم به قدم با همکاری شهرداری و همکاران در حوزه های رسیدگی به امور مساجد گام های بلندی را برداریم.

کد خبر 3138

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز