شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز دوشنبه، ۱۹ دی‌ماه با ۱۱ هزار و ۶۷۸ واحد افزایش در ارتفاع یک میلیون و ۶۴۶ هزار واحدی ایستاد.

تالار بورس

به گزارش همشهری آنلاین، شاخص هم‌وزن با سه‌هزار و ۹۶۲ واحد افزایش به ۴۹۶ هزار و ۴۰۱ واحد و شاخص قیمت با ۲ هزار و ۳۵۷ واحد رشد به ۲۹۵ هزار و ۳۸۵ واحد رسید.

شاخص بازار اول، پنج هزار و ۵۶۵ واحد و شاخص بازار دوم، ۳۲ هزار و ۷۲۴ واحد افزایش را ثبت کردند.

امروز در معاملات بورس تهران، بیش از ۱۹ میلیارد و ۱۱۱ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۱۰۱ هزار و ۱۰۷ میلیارد ریال معامله شد.

همچنین شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) با یک هزار و ۶۷۵ واحد، نفت و گاز پتروشیمی تامین (تاپیکو) با یک هزار و ۵۳۲ واحد، صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با یک هزار و ۱۸۷ واحد، پالایش نفت تهران (شتران) با ۸۵۲ واحد، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با ۷۱۴ واحد و معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با ۶۴۶ واحد تاثیر مثبت بر شاخص بورس داشتند.

در مقابل پتروشیمی پردیس (شپدیس) با ۸۵۸ واحد، بانک ملت (وبملت) با ۲۰۴ واحد، شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی (وبانک) با ۱۶۱ واحد، گروه مدیریت سرمایه گذاری امید (وامید) با ۱۵۶ واحد و توسعه معادن و فلزات (ومعادن) با ۱۵۵ واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس به همراه داشت.

بر پایه این گزارش، امروز نماد شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا)، گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو (خگستر)، ایران خودرو (خودرو)، بیمه دانا (ددانا)، سایپا (خساپا)، بانک تجارت (وتجارت) و پالایش نفت تهران (شتران) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

گروه خودرو هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه سه میلیارد و ۷۷۲ میلیون برگه سهم به ارزش ۱۵ هزار و ۹۶۹ میلیارد ریال دادوستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز امروز بیش از ۱۵۱ واحد افزایش داشت و به ۲۰ هزار و ۹۰۸ واحد رسید.

در این بازار بیش از ۱۰ میلیارد و ۸۰۲ میلیون برگه سهم و اوراق مالی دادوستد شد و تعداد دفعات معاملات امروز فرابورس بیش از ۴۱۴ هزار و ۱۷۷ نوبت بود.

پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، پلیمر آریاساسول (آریا)، پتروشیمی تندگویان (شگویا)، صنعتی مینو (غصینو)، بانک دی (دی) و آهن و فولاد غدیر ایرانیان (فغدیر) تاثیر مثبت بر این شاخص داشتند.

در مقابل بیمه پاسارگاد (بپاس)، بیمه کوثر (کوثر)، بهمن دیزل (خدیزل)، مدیریت سرمایه گذاری کوثر بهمن (وکبهمن)، تهیه و توزیع غذای دنا آفرین فدک (گدنا) و مدیریت انرژی امید تابان هور (وهور) تاثیر منفی بر این شاخص داشتند.

کد خبر 733671
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بورس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha