معاون گردشگری با بیان اینکه امسال نوروز با ماه مبارک رمضان مصادف شده است، گفت: سفرها به‌ گونه‌ای باید انجام شود که حرمت ماه مبارک رمضان حفظ شود.

نوروز - تهران _ تهرون _ ميدان آزادي - طهرون _ طهران

به گزارش همشهری آنلاین، معاون گردشگری در این نشست که با حضور اعضای ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر برگزار شد، گفت: الگوی توزیع زمانی سفر در ایام نوروز ۱۴۰۲ کاملاً با سال گذشته متفاوت است؛ زیرا ماه مبارک رمضان از پنجم فروردین‌ماه ۱۴۰۲ آغاز می‌شود و در تصمیم سفر افراد تأثیرگذار است، به گونه‌ای که زودتر برای سفر اقدام می‌کنند یا به تأخیر می‌اندازند.

او همچنین تصریح کرد: ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر ۱۶ اسفند تا ۱۸ فروردین خدمات خود را به مسافران آغاز می‌کنند. با توجه به تعطیلاتی که در ماه بهمن داریم و شروع سفرهای مردم در اسفندماه پیش‌بینی می‌شود، سفر متوازن‌تری داشته باشیم. اما با توجه به اینکه ایام نوروز با ماه مبارک رمضان مصادف شده است، اقتضاعات و الزاماتی دارد که باید برای آن تدبیر شود.

رئیس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر در ادامه افزود: سفرها به‌ گونه‌ای باید انجام شود که حرمت ماه مبارک رمضان حفظ شود. باید با همکاری ستاد اقامه نماز کشور به دنبال الگویی باشیم تا در این راستا خدمت‌رسانی انجام شود.

معاون گردشگری با بیان اینکه رویدادها و جشنواره‌های نوروزی از پنجم فروردین باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که بعد از افطار برگزار شود، اظهار کرد: بعد از ایام نوروز ۱۴۰۱ تمامی استان‌های گزارش‌های نوروزی خود را جمع‌بندی و برای ما ارسال کردند. از مدیران کل استان‌ها تقاضا داریم مسائلی را که استخراج کردند، مرور کنند و برای ایام نوروز ۱۴۰۲ آن را برطرف کنند تا دوباره شاهد این مشکلات نباشیم.

کد خبر 733638
منبع: تسنیم

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha