همشهری آنلاین: نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی علیرغم اعلام آتش‌بس دوباره مردم بی‌دفاع نوار غزه را تهدید کرد

خبرگزاری اتریش از غزه، بیت‌المقدس و قاهره گزارش داد،‌ ایهود اولمرت، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی تهدید کرد در صورتی که فلسطینیان به پرتاب راکت‌ ادامه دهند، دوباره علیه نوار غزه اقدام نظامی خواهد کرد.

وی روز یکشنبه در آغاز نشست هفتگی کابینه این رژیم در بیت‌المقدس گفت: «اگر شلیک‌ها ادامه یابد، ارتش همچنان آمادگی اقدام دارد. ما بی‌تردید همان کاری را خواهیم کرد که باید انجام دهیم.»

اولمرت تاکید کرد آتش‌بسی که این رژیم تصمیم به اعلام آن گرفته، "شکننده" است. وی گفت: «باید دقیقه به دقیقه و ساعت به ساعت اوضاع را سنجید.»

آتش‌بس یکجانبه رژیم صهیونیستی از بامداد امروز به اجرا درآمد.

درخواست عباس برای عقب‌نشینی نیروها

در همین حال بر اساس گزارش خبرگزاری مصری منا، محمود عباس، رییس تشکیلات خودگردان فلسطین از آتش‌بس یکجانبه استقبال کرد و آن را "مهم" خواند. وی پس از گفت وگو با حسنی مبارک، رییس جمهور مصر در قاهره گفت با این حال این آتش‌بس کافی نیست و باید با عقب‌نشینی نیروهای صهیونیست از نوار غزه همراه شود. علاوه بر این باید اجازه کمک رسانی به نوار غزه داده شود.

اولین شهید پس از آتش‌بس
در همین حال امدادرسانان در نوار غزه خبر شهادت اولین فلسطینی را پس از برقراری آتش‌بس دادند. به گفته آنها، ارتش صهیونیست یکی از غیرنظامیان فلسطینی را در خان یونس، جایی که پیش از این، از آنجا به سوی سرزمین‌های اشغالی خمپاره شلیک می‌شد، به شهادت رساند. خان یونس بزرگ‌ترین شهر در جنوب نوار غزه و از مقرهای اصلی حماس است.

بنا به اعلام منابع فلسطینی، در دو محل دیگر در شمال نوار غزه هم 25 جسد از زیر آوار کشف شدند. رییس امدادرسانی نوار غزه اعلام کرد در میان شهدای بیت لاحیا و جبالیا اجساد کودکان نیز قابل رویت بود.

در سه هفته تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه دستکم 1254 تن شهید و حدود 5300 مجروح شدند. مراکز بشردوستانه در غزه اعلام کردند 65 درصد قربانیان این تجاوز را غیرنظامیان غزه تشکیل می‌دادند

کد خبر 73268

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز