دوشنبه ۱۱ آذر ۱۳۸۷ - ۰۷:۱۲
۰ نفر

ایهود اولمرت، کفیل نخست‌وزیری رژیم صهیونیستی با وجود اینکه در ماه سپتامبر استعفای خود را از مقامش اعلام کرد اما همچنان فشارها برای کناره رفتن کامل او از صحنه سیاست ادامه دارد.

 اولمرت در آن زمان اعلام کرده بود از پست خود کناره‌گیری می‌کند اما تا انجام انتخابات در ماه فوریه به کار خود ادامه می‌دهد.

به نوشته روزنامه صهیونیستی هاآرتص تزیپی لیونی، وزیر امور خارجه و رهبر جدید حزب کادیما برای اینکه تا زمان انتخابات جای اولمرت را بگیرد هفته گذشته از او خواست فورا از سمت خود کناره‌گیری کند. او در نشست اعضای این حزب اعلام کرد: برای اولمرت گزینه دیگری وجود ندارد. سخنان لیونی پس از آن صورت گرفت که مناخم مازوز، وزیر دادگستری این رژیم اعلام کرد در فکر محکوم کردن اولمرت در پرونده فساد مالی اوست.

با این وجود ایهود اولمرت درخواست‌ها برای کناره‌گیری کامل خود را رد کرده است. این مسائل نشان می‌دهد اولمرت در این وضعیت درصدد نابودی حزب کادیما و غرق کردن آن در مشکلات است تا پس از آن در شرایط مناسب بازگشته و به‌عنوان ناجی این حزب معرفی شود و  به این صورت بتواند گذشته را جبران کند.

گفته می‌شود اولمرت تصور می‌کند لیونی و اعضای فراکسیون حزب کادیما درصدد سوء‌استفاده از نیت مازوز برای رساندن لیونی رئیس حزب کادیما به نخست‌وزیری قبل از انتخابات پارلمانی به‌منظور تثبیت موقعیت و جایگاه وی نزد رای‌دهندگان هستند؛ هرچند که لیونی در تشکیل کابینه جایگزین موفق نشد.

 در مقابل  نزدیکان لیونی، اولمرت را متهم کرده‌اند که با همکاری ایهود باراک، رئیس حزب کار و بنیامین نتانیاهو،  رئیس حزب لیکود  در تلاش است تا فرصتی برای تحکیم جایگاه لیونی به وجود نیاید. باراک و نتانیاهو می‌دانند که لیونی می‌خواهد به هر طریقی که شده قبل از انتخابات به منصب نخست‌وزیری برسد تا جایگاه خود را در انتخابات تقویت کند زیرا نظرسنجی اخیر نشان داده است که حزب لیکود با اختلاف 10 کرسی در مجلس در انتخابات آینده بر حزب کادیما پیشی خواهد گرفت.

کد خبر 69745

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز