نیمه‌های دی ماه سال ١٣٩٨ بود که خبرنگاران از شبکه‌های مختلف تلویزیونی داخلی و خارجی به تهران آمده بودند تا از مراسم تشییع پیکر پاک شهیدان‌حاج قاسم سلیمانی، ابومهدی المهندس و یاران باوفایشان گزارش تهیه و به نقاط مختلف جهان مخابره کنند.

نیکنام

همشهری آنلاین _ رضا نیکنام : نزدیک ظهر، وقتی پیکر پاک شهیدان به دانشگاه تهران و اطراف میدان انقلاب رسید دیگر جای سوزن انداختن نبود برای همین با حرکت مردم به سمت محل برگزاری مراسم، موج بزرگی راه افتاده بود که در مسیرش همه را با خودش به میانه جمعیت می‌برد.

خواندنی‌های بیشتر را اینجا دنبال کنید

درضلع جنوبی میدان انقلاب خبرهایی بود

در ضلع جنوبی میدان انقلاب یک گروه فیلمبردار خارجی و «فردریک پلتن» گزارشگر معروف شبکه تلویزیونی «سی. ان. ان» و یک مترجم در گوشه‌ای مستقر و در حال آماده‌سازی و پخش گزارش مستقیم از حال‌وهوای شرکت مردم در مراسم تشییع پیکر شهید حاج قاسم سلیمانی و همرزمانش برای این شبکه بودند.

در فاصله تقریبی ٣ متری «پلتن» آقای گزارشگر؛ بانوی فیلمبردار به کمک مترجم فارسی‌زبان روی چهارپایه چوبی رفت و به زحمت روی آن ایستاد تا بر اوضاع اطراف مسلط باشد. خیلی تلاش کرد تا دوربین فیلمبرداری ثابت بماند و تکان نخورد؛ نمی‌دانست که این تازه اول ماجراست.

با اینکه فقط چند دقیقه طول کشید تا دوربین خانم فیلمبردار روشن شود و تصویر «فردریک پلتن» گزارشگر شبکه تلویزیونی «سی. ان. ان» روی صفحه دوربین بیفتد اما برای شهروندان همین مدت زمان کم‌کافی بود تا سر از کارشان درآورند و دورشان جمع شوند.

در این بین چند نوجوان و جوان با بالابردن پرچم مقدس ایران در مقابل دوربین و پشت سر آقای خبرنگار که قصد داشت فضای حاکم در آنجا را فوری به شبکه «سی. ان. ان» مخابره کند اوضاع را کمی پیچیده کرده بود.

تعجب گزارشگر«سی.ان.ان» از اظهارات دختر نوجوان 

آقای مترجم از این شرایط کمی ترسیده بود و فکر می‌کرد که با شلوغ شدن این محل ممکن است اتفاقی برای این گروه تلویزیونی بیفتد، اما ماجرا طور دیگری رقم خورد. شهروندانی که به زبان انگلیسی تسلط داشتند باب گفت‌وگو را با «پلتن» باز کردند و از شهادت مظلومانه حاج قاسم سلیمانی و یارانش توسط عوامل و مزدوران آمریکایی سخن گفتند. گزارشگر شبکه تلویزیونی «سی. ان. ان» خیلی تلاش کرد تا مسیر گفت‌وگو را به‌جاهای دیگری بکشاند اما اصلا موفق نبود.

در بین شرکت کننده‌ها، دختر نوجوان تقریبا١۵ - ١٦‌ساله بود که همراه مادرش در مراسم تشییع پیکر پاک شهدا شرکت کرده بود. «پلتن» وقتی با این نوجوان مواجه شد به تصور خودش باید سوالات بچگانه به اقتضای سن و سالش از او بپرسد اما گفته‌های دختر نوجوان در وصف سردار سلیمانی، چرایی ارادت و محبت مردم به ایشان و علت حضورش در این مراسم چنان پخته و محکم بود که گزارشگر خارجی را برای لحظاتی در جای خودش مات و مبهوت کرد.

 راز و رمز محبوبیت سردار سلیمانی مقابل دوربین خارجی‌ها

«فردریک پلتن» در این زمان به جز تکان دادن سر کاری از دستش ساخته نبود، ضمن اینکه وقتی شهروندان ایرانی مقابل دوربین شبکه تلویزیونی «سی. ان. ان» قرا می‌گرفتند و از راز و رمز محبوبیت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در دل ایرانیان و مردمان مظلوم جهان سخن می‌گفتند، شعار «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل»، «مرگ بر انگلیس» و «انتقام- انتقام» بود که به  آسمان بلند می‌شد و خواب شیرین گزارشگر و عوامل شبکه تلویزیونی را خراب ‌می‌کرد. شرایط بگونه‌ای بود که در طول کار چند مرتبه تعادل بانوی فیلمبردار به هم خورد و خودش را به زحمت روی چهارپایه نگه داشت و البته گاهی هم می‌ترسید که از پله‌های چهارپایه چوبی پایین بیاید!

هنگامی که مجری شبکه «سی. ان. ان» در ارتباط مستقیم با «پلتن» گزارشگر خود که به تهران آمده بود در مورد فضای حاکم بر این مراسم، به‌محض آغاز پاسخ او، صحبت‌هایش تحت شعاع شعارهای «مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل» حاضران همراه شد. او درحالی‌که به‌سختی صدایش شنیده می‌شد به مجری برنامه گفت : «اکنون شاهد شنیدن شعار مرگ بر آمریکا هستید!»

گزارشی که خواندید مرور ناگفته های خبرنگار همشهری از مراسم تشییع پیکر پاک و مطهر سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و همرزمانش در اطراف میدان انقلاب اسلامی در تاریخ ١٦ دی ماه سال ١٣٩٨ است.

کد خبر 732654

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 14
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 7
  • مهری محمودیان از ده متری دوم IR ۱۳:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
    44 17
    آفرین به جوون ها و نوجوون های شهرمون و کشورمون
  • افسانه خان میرزایی IR ۱۳:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
    20 13
    ;کاش فراخوانی داده بشه که اون دختر بچه نوجوان که حالا باید 18 -19 سال داشته باشه پیدا شوند و بتونیم با این بانوی قهرمان آشنا شویم و به او افتخار کنیم.
  • ناهید IR ۱۴:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
    15 27
    با سلام و احترام مرگ بر آمریکا
  • نورایی IR ۱۶:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
    17 10
    پرچم مقدس ایران را دوست داریم و تا آخرین قطره خونمان از آن پاسداری می کنیم
  • منصور فلاحت پیشه IR ۱۶:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
    15 17
    با این مطلب کیف کردم
  • IR ۱۷:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
    11 4
    چرا چند سالی هست که تجمعات مردم را در میدان انقلاب می اندازید؟ میدان آزادی چش بود؟
  • ملاعلی IR ۱۷:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
    12 14
    چه جوان های شجاع و باهوشی. مرحبا
  • الهه زمانی IR ۱۸:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
    9 7
    مگه باید غیر از این باشه؟؟؟؟
  • علی قاسمی IR ۲۰:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
    6 7
    چه خاطره ای بود...
  • ایران IR ۲۲:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
    4 3
    ایرانی دوستت داریم.
  • خبرنگار IR ۲۳:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
    5 4
    اتفاقا اون روز من هم اینجا بودم. دقیقا این صحنه رو دیدم!
    • AU ۱۱:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۶
      0 0
      خبر نگار واقعا صحنه را دیدی؟ صحنه هم داشت؟
  • ممد IR ۰۲:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۶
    0 0
    مسیولین قدر این مردمو بدونن
  • ترنم‌ IR ۱۱:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۶
    0 0
    همه سردار و دوست داشتن و دارن به خصوص جوون ها