آیین تکریم مادران و همسران شهدای لشکر فاطمیون در فرهنگسرای بهمن شامگاه پنج‌شنبه این هفته مصادف با ١۵ دی ماه با حضور مسئولان لشکری و کشوری، مسئولان و مدیران فرهنگی در فرهنگسرای بهمن برگزار می‌شود.

نیکنام

همشهری آنلاین _ رضا نیکنام : همزمان با سالروز وفات حضرت‌ام البنین(س) ویژه برنامه «بانوی مردآفرین» در قالب آیین تکریم و بزرگداشت مقام مادران و همسران شهدای گرانقدر لشکر فاطمیون با هدف ترویج فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت و تعمیق شناخت شهروندان از الگوهای دینی و انقلابی، با حضور شماری از مردم شهیدپرور جنوب شهر تهران در تالار مبارک فرهنگسرای بهمن برگزار می‌شود.

این برنامه با همکاری فرهنگسرای کار و تعاون، مدیریت فرهنگی هنری منطقه ١٦ و فرهنگسرای بهمن و با مشارکت معاونت اجتماعی و فرهنگی منطقه ١٦ و به‌منظور تکریم و بزرگداشت مادران و همسران شهدای دفاع مقدس، مدافعان حرم و مدافعان سلامت در قالب سخنرانی، مداحی و سرود دانش‌آموزی، در کنار مراسم تجلیل و قدردانی تعدادی از مادران و همسران شهدای لشکر فاطمیون در فرهنگسرای بهمن برگزار می‌شود.

سیزدهم جمادی الثانی یادآور روزی است که در آن مادری فداکار و بانویی باعظمت از تبار دلاوران، به سوی معبود پر کشید. حضرت ‌ام‌البنین (س) مادر فرزندان حضرت علی (ع) هر چند در واقعه کربلا حضور نداشت، اما پس‌ از آن حادثه‌ عظیم، با مرثیه‌خوانی و نوحه‌سرایی تلاش کرد تا ندای مظلومیت کربلاییان را به گوش نسل‌های آینده برساند. با شهادت چهار فرزند خود در کربلا، به افتخار مادر شهیدان در کنار همسر شهید بودن نائل آمد و به همین جهت سالروز وفات این بانوی شکیبا به نام روز تکریم مادران و همسران شهدا نامگذاری شده است.

علاقه‌مندان برای حضور در این ویژه‌برنامه می‌توانند از ساعت ١۵ تا ١٧ پنجشنبه ١۵ دی ماه به نشانی بزرگراه نواب جنوب، میدان بهمن، خیابان شهید وفایی، تالار مبارک فرهنگسرای بهمن مراجعه کرده یا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن‌های ٦٦٠٢٩٠٦٠ و ۵۵٠۵٨٨٩٢ تماس بگیرند.

کد خبر 732411

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha