شنبه ۱۳ آبان ۱۳۸۵ - ۱۷:۰۱
۰ نفر

سعید مروتی: سی‌وشش سال پیش، مسئولان وقت وزارت آموزش‌وپرورش تصمیم گرفتند تا جشنواره‌ای را برای نمایش فیلم‌های آموزشی راه‌اندازی کنند.

ایده برگزاری هم گویی از فستیوال مشابهی که در کشور چک برگزار می‌شد، گرفته شده بود.

این اتفاق در حالی رخ داد که ساخت فیلم به عنوان ابزاری برای آموزش در بسیاری از کشورها رایج بود. در واقع فستیوال‌ها محصول ساخت این فیلم‌ها بودند.

در اینجا اما با برگزاری جشنواره رشد بود که ساخت فیلم‌های آموزشی جدی گرفته شد. از این منظر می‌توان برگزاری جشنواره رشد را به فال نیک گرفت؛ هر چند رشد در طول این سال‌ها فرازونشیب‌های زیادی را پشت‌ سر گذاشته است؛ جشنواره‌ای که در برخی دوره‌ها چنان برگزار شده که بود و نبودش را اصلا کسی متوجه نشده و بیشترین مخاطب بالقوه را در تمام جشنواره‌های سینمایی داراست.

میلیون‌ها دانش‌آموز و معلم، مخاطبان بالقوه این فستیوال سینمایی هستند. موقعیتی که این فستیوال برای دیده‌شدن فیلم‌های آموزشی تربیتی فراهم می‌کند، می‌تواند یک فرصت بسیار مغتنم تعمیق بعد آموزش‌و‌پرروش برای دانش‌آموز و معلم باشد.

این در حالی است که در برخی ادوار شاهد برگزاری باری به هر جهت قدیمی‌ترین رویداد سینمایی کشور بوده‌ایم.

حلقه مفقوده جشنواره رشد در تمام این سال‌ها، عنصر «جذابیت» بوده است. خوشبختانه امسال توفیقی اجباری باعث رونق جشنواره رشد شده است.

با برگزارنشدن جشنواره فیلم کودک اصفهان، برخی از آثاری که برای شرکت در این فستیوال آماده شده بودند، به رشد آمده‌اند.

حضور این فیلم‌ها باعث جذابیت و رونق جشنواره رشد می‌شود. با این اتفاق، به نظر می‌رسد که فیلم‌های آموزشی رشد هم بیشتر و بهتر دیده شوند که در رسانه سینما برای آموزش و القاء هر پیامی، اول باید مخاطب را سرگرم کرد.

کد خبر 7324

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز