رئیس شورای شهر تهران در واکنش به ممنوعیت ورود تاکسی‌های اینترنتی به داخل فرودگاه امام خمینی (ره)، گفت: این خودروها می‌توانند پس از اخذ مجوز نسبت به سفر خارج از شهر اقدام کنند.

چمران - رئیس شورای شهر تهران

به گزارش همشهری آنلاین، مهدی چمران پیش از آغاز یکصد و هجدهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در خصوص آلودگی هوا به عنوان مشکل عمومی امروز کلانشهرهای کشور، گفت: امروز کلانشهرهای دنیا و حتی برخی شهرهایی که بیشتر درگیر آلودگی هوا نبودند همچون قم و قزوین گرفتار این موضوع شدند که باید راهکارهای موثر و لازم را اتخاذ کرد.

چمران در خصوص احداث تقاطع‌های غیر همسطح در سطح بزرگراه‌های شهر تهران نیز گفت: این مسئله می‌تواند کاهش رفت و آمدها و به تبع آن کاهش آلودگی هوا را به همراه داشته باشد؛ بنابراین شهرداری این طرح را آغاز کرده و امیدواریم این موضوع به همراه ورود به موقع اتوبوس‌ها و واگن‌های مترو به حمل و نقل عمومی بتواند تاثیرات موثری در کاهش آلودگی هوا داشته باشد.

او در خصوص اظهارات شهردار تهران در ارتباط با تکمیل تقاطع‌های غیر همسطح و صرفه جویی ۶۰۰ هزار لیتری بنزین به صورت روزانه نیز گفت: یادم هست زمانی آقای زنگنه به عنوان وزیر نفت وقت در صحن شورا حاضر شد و قول داد به همان میزان که صرفه جویی بنزین در شهر رقم بخورد وزارت نفت در ارتباط با خرید اتوبوس و ... به شهرداری کمک خواهد کرد و توافق‌نامه‌ای هم در این زمینه به امضا رسید ولی این مسئله به فراموشی سپرده شد و عملیاتی نشد.

چمران در پاسخ به سوالی در خصوص اظهار نظر وزیر کشور مبنی بر ورود ۱۰۵ دستگاه قطار مترو به صورت فوری به کشور افزود: این صحبت‌ها را شنیده‌ام ولی پیش بینی می‌شود برای ورود این مقدار قطار چیزی حدود دو سال زمان ببرد.

او درباره نوع خودروهایی که باید به عنوان تاکسی در حمل و نقل عمومی شهر تهران مورد استفاده قرار بگیرد نیز گفت: نوع خودروهای تاکسی هنوز مشخص نشده اما اعلام کرده‌اند که از خودروهای داخلی استفاده کنیم. البته ما پیشنهاد خودروی خارجی را داده‌ایم و اعلام کرده‌ایم همانطور که می‌تواند خودروی خارجی وارد شود می‌تواند خودروی تاکسی خارجی نیز مورد استفاده قرار گیرد، لذا هم می‌توان از خودروی داخلی و هم از خودروی خارجی برای تاکسی استفاده شود.

رئیس شورای شهر تهران در پاسخ به سوالی مبنی بر ممنوعیت ورود تاکسی‌های اینترنتی به فرودگاه امام خمینی (ره) گفت:‌ راهنمایی و رانندگی کشور اعلام کرده راننده‌های اسنپ، راننده‌های داخل شهر هستند و شناسایی‌ها و آزمایشات لازم برای خارج از شهر و رانندگی آنها در بیرون شهر انجام نشده است و آمادگی خودشان و ماشین‌شان برای سفر خارج از شهر احراز نشده و ممکن است این صلاحیت را نداشته باشند. بنابراین هم به دلیل بحث‌های امنیتی و هم موضوع ایمنی این مسئله مطرح شده است.

او تاکید کرد: ایمنی اتومبیل، راننده و مسافر از اهمیت بسزایی برخوردار است و اگر این خودروها می‌خواهند سفر خارج از شهر نیز داشته باشند باید ابتدا اجازه و مجوز لازم را دریافت کنند که این اجازه نیز به آنها داده می‌شود تا نسبت به سفرهای خارج از شهر نیز اقدام کنند.

کد خبر 731768
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha