پس از ۲ روز رقابت فشرده بین دانش‌آموزان دبیرستانی منطقه ۴ برای به دست آوردن کرسی شهرداری مدرسه، ۲۴ شهردار انتخاب شدند.

شهردار مدرسه

به گزارش همشهری آنلاین، انتخابات شهردار مدرسه، در ۲۴ مدرسه متوسطه دخترانه و پسرانه منتخب منطقه ۴ ا در نیمه اول دی‌ماه برگزار و تنفیذ حکم شهرداران جدید، با حضور مدیران آموزش و پرورش و معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۴ انجام شد.

بد نیست بدانید شهرداران مدارس، مانند شهرداران مناطق ۶ معاون دارند که برای رتق و فتق مشکلات شهری در موضوعات عمرانی و ترافیکی، ایمنی و محیط زیست و ... طرح و ایده می‌دهند. البته حوزه اختیارات آنها از داخل مدرسه تا شعاع ۵۰۰ متری اطراف مدرسه است.

اما بشنوید از پیشینه و هدف اجرای این طرح در مدارس از زبان  «اسمعیل قضاتلو»، معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار منطقه ۴: «طرح شهردار مدارس از طرح‌های پر محتوایی است که از ۲۲ سال پیش توسط شهرداری در مدارس برگزار می‌شود. با اجرای این طرح حس مسئولیت‌پذیری، مشارکت‌جویی، حس تعلق محله‌ای بین دانش‌آموزان تقویت می‌شود.»

قضاتلو معتقد است مدرسه مانند یک شهر کوچک و شهردار مدرسه، شهردار این شهر کوچک است و باید با همکاری و تعامل با معاونین خود در مسیر پیشبرد اهداف طرح گام بردارد.

از صحبت‌های قضاتلو پیداست، تربیت مدیران آینده کشور، هدف اصلی اجرای این طرح است. معاون امور اجتماعی منطقه در این باره بیشتر توضیح می‌دهد: «طرح شهرداران مدارس، طرحی سمبولیک و نمادین نیست، بلکه یک کارگاه آموزشی است که  در آن  دانش‌آموزان با مدیریت شهری آشنا می‌شوند تا در آینده در سطوح مختلف کشور به‌خوبی خدمات‌رسانی کنند.»

کد خبر 731685

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha