گیاهان دارویی در خانه همه ما هست؛ گل گاوزبان، آویشن، اسطوخودوس و ... که بسته به نوع بیماری آنها را به‌صورت دمنوش آماده و مصرف می‌کنیم.

منطقه 6

به گزارش همشهری آنلاین، با توجه به اهمیت طب سنتی در درمان برخی بیماری‌ها و برای آشنایی خانواده‌ها با انواع گیاهان دارویی، معمولا نحوه کاشت و پرورش گیاهان دارویی و خواص آنها در همه کلینیک‌های گل و گیاه شهرداری منطقه ٦ آموزش داده می‌شود. گویا این کلاس‌ها با استقبال زیادی مواجه شده و این بار بانوان محله ایرانشهر از این مرکز فرهنگی منطقه خواسته‌اند که برای آن‌ها دوره‌هایی با موضوع خواص گیاهان دارویی در سرای نزدیک محل سکونت‌شان برگزار کند. «مهدی بصیری» سرپرست معاونت فرهنگی شهرداری منطقه ٦ می‌گوید: «بر این اساس و برای آشنایی خانواده‌ها و به‌خصوص مادران با داروهای گیاهی، خواص و راه‌های مصرف آنها کلاس آشنایی با داروهای گیاهی در سرای محله ایرانشهر برگزار می‌شود.» به گفته بصیری، این کلاس‌ها هر دوشنبه برگزار می‌شود و در هر دوره، کارشناس برنامه درباره یکی از گیاهان دارویی و تاثیر آنها در درمان بیماری‌های مثل کبد چرب و فشار خون برای اهالی صحبت می‌کند.

علاقه‌مندان برای حضور در این دوره‌ها هر هفته دوشنبه‌ها، ساعت ١٠ صبح، به سرای محله ایرانشهر به نشانی بالاتر از خیابان طالقانی، پارک هنرمندان مراجعه کنند. برای اطلاعات بیشتر با تلفن ٨٨٨١٤٤٣١- ٨٨١٤٠٩٠٣ تماس بگیرید.

کد خبر 731665

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha