شنبه ۱۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۷
۷ نفر

امجدیه نخسین ورزشگاه تهران است. کلنگ ساخت این ورزشگاه در سال ۱۳۱۳ به زمین زده شد و ۵ سال بعد افتتاح شد. جایگاه تماشاگران زمین فوتبال این ورزشگاه گنجایش ۳۰ هزار نفر را داشت و تماشاگران دورتادور زمین می‌نشستند. سکوهای تماشاگران در ۹ ردیف و با ارتفاع کمتر از لژها قرار داشت.

امجدیه

به گزارش همشهری آنلاین، امجدیه تا سال ۱۳۵۳ که مجموعه ورزشی آزادی برای بازی‌های آسیایی تهران افتتاح شود، ورزشگاه اصلی پایتخت محسوب می‌شد و با رخدادهای ریز و درشت ورزشی اسم و رسمی برای خودش پیدا کرده بود. این روزها که خبر درگذشت پله دوباره بیشتر فوتبال‌دوستان را به یاد حضور تاریخی این اسطوره برزیلی در تهران انداخته است، خیلی‌ها درباره محل برگزاری بازی تیم برزیلی و تیم منتخب تهران دچار تردید و اشتباه می‌شوند، چرا که استادیوم آزادی در سال ۱۳۵۱ یک استادیوم نوپا بود و همچنان استادیوم امجدیه استادیوم اصلی تهران به حساب می‌آمد. در حالی که ﺗﯿﻢ ﺳﺎﻧﺘﻮﺱ ﺑﺮﺯﯾﻞ آن بازی خاطره‌انگیز را در استادیوم آزادی پیش چشم هزاران تماشاچی مشتاق دیدن بازی جادویی پله انجام داد. 

هت‌تریک «پله» در تهران

هت‌تریک پله مقابل ناصر حجازی

ﺩﺭ ۱۵ ﺍﺭﺩﯾﺒﻬﺸﺖ ﺳﺎﻝ ۱۳۵۱ ﺗﯿﻢ ﺳﺎﻧﺘﻮﺱ ﺑﺮﺯﯾﻞ ﺑﺮﺍﯼ ﺑﺮﮔﺰﺍﺭﯼ ﯾﮏ ﺑﺎﺯﯼ ﺩﻭﺳﺘﺎﻧﻪ با تیم منتخب ﺗﻬﺮﺍﻥ به پایتخت ﺳﻔﺮ ﮐﺮﺩ. در این سفر، ستاره برزیلی «ادسون آرانتس دونا سیمنتوس» یا همان «پله» آنها را همراهی می‌کرد. ایرانی‌ها باورشان نمی‌شد که بتوانند پله افسانه‌ای را در تهران ببینند. همانطور که انتظار می‌رفت مسابقه با دفاع تیم ما و حملات سنگین تیم حریف و در نهایت هت‌تریک «پله» به پایان رسید. در آن دیدار تیم منتخب تهران نتیجه را ۵ بر یک به حریف پرآوازه و قهرمان جهان واگذار کرد. ۳ گل از گل‌های این دیدار را پله به ثمر رساند. خاطره شوت سهمگین پله به دروازه ناصرحجازی و گل زیرطاق در خاطر فوتبال‌دوستان مانده است.

کد خبر 731463

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دروازه طهرون

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha