پاپ فرانسیس از مومنان خواست برای پاپ بازنشسته بندیکت شانزدهم که وضعیت سلامتش دارد بدتر می‌شود، دعا کنند.

Pope

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از یواس‌ای تودی فرانسیس در سخنانش در روز چهارشنبه اظهارات از قبل‌ آماده شده‌اش را کنار گذاشت تا اعلام کند بندیکت «بسیار بیمار» است. او جزئیاتی درباره وضعیت بندیکت ۹۵ ساله بیان نکرد. اما واتیکان روز پنجشنبه اعلام کرد بندیکت بهوش و هشیار است، اما حالش وخیم است.

فرانسیس در اظهاراتش نزدیک به پایان یک سخنرانی یک ساعته گفت: «مایلم از همه شما بخواهیم برای پاپ بازنشسته بندیکت که در سکوت بار کلیسا به دوش دارد، به طور خاص دعا کنید. یادآور می‌شوم که او بسیار بیمار است.»

واتیکان اعلام کرد که فرانسیس به دیدار بندیکت که در فوریه ۲۰۱۳ بازنشسته شد، رفته است. کلیسای کاتولیک رُمی حدود ۱/۳ میلیارد پیرو در جهان دارد.

بندیکت در سال ۱۹۲۷ در منطقه‌ای که اکنون جزء آلمان است، با نام جوزف آلویسیوس راتزینگر به دنیا آمد و در سال ۲۰۰۵ پس از مرگ پاپ ژان پل دوم به عنوان پاپ جدید انتخاب شد. بندیکت در دوران نوجوانی برای گذراندن دوران سربازی به ارتش آلمان نازی احضار شد، اما از خدمت گریخت و به اسارت نیروهای آمریکایی درآمد. او مدت کوتاهی بعد به کسوت کشیشی درآمد.

بندیکت به عنوان دویست و شصت و پنجمین رئیس کلیسای کاتولیک از آوریل ۲۰۰۵ تا فوریه ۲۰۱۳ در دورانی که این کلیسا در سراسر جهان به خاطر برخوردش با موارد آزارگری جنسی بوسیله کشیشان مورد انتقاد قرار داشت، خدمت کرد.

بندیکت که به داشتن دیدگاه‌های محافظه‌کارانه شهرت داشت، دکترای الهیات داشت و اندکی پیش از آنکه دوره پاپی‌اش به ۱۰ سال برسد، با اشاره به وضعیت سلامت ذهنی و جسمی‌اش از این مقام کناره گرفت.

او نخستین پاپی بود که از دهه ۱۴۰۰ میلادی از این مقام استعفا داد؛ پاپ‌ها معمولا تا زمان مرگ به خدمتشان ادامه می‌دهند.

کد خبر 731291

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha