سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه در یک مصاحبه تلویزیونی درباره مذاکرات وین برای رفع تحریم‌های ایران صحبت کرد و گفته است که این گفت‌وگوها به نقطه بی بازگشت نرسیده است.

لاوروف

 به گزارش همشهری آنلاین‏، در شرایطی که ادعاهای کی‌یف و حامیان غربی آن درباره استفاده روسیه از پهپادهای ایرانی در جنگ اوکراین ادامه دارد، مقام ارشد مسکو این ادعاها را بی اساس و فاقد هر گونه مدرک خوانده است.

سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه در مصاحبه با شبکه «اول روسیه» اعلام کرد که کشورهای غربی به رغم ایراد انواع اتهام‌زنی‌ها، هیچ مدرکی درباره ادعای غرب هیچ مدرکی درباره ادعای ارسال پهپادهای ایرانی به روسیه ارائه ندادند.

به گفته سرگئی لاوروف، غربی‌ها در ارتباط با ادعای ارسال پهپادهای ایرانی به روسیه در شورای امنیت سازمان ملل شروع به جنجال کردند. طبق معمول، شیوه آنها بر اساس "بسیار محتمل" است و آنها نمی‌توانند مدارکی را ارائه و حقایقی را بیان کنند».

این اظهارنظر در شرایطی مطرح شده که اوکراین و حامیان غربی آن طی هفته‌های اخیر بارها ادعاهایی بی اساس درباره ارسال پهپادهای ایران به روسیه مطرح کردند.

امیر سرتیپ محمدرضا آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران اخیرا در رد این ادعاها گفته بود که اوکراین هیچ مدرکی دال بر استفاده روسیه از پهپاد ایرانی ارائه نکرد.

وزیر خارجه روسیه درباره وضعیت کنونی مذاکرات وین برای رفع تحریم‌های ایران هم اظهارنظر کرد و درباره عدم احیای برجام هشدار داد.

به گفته سرگئی لاوروف، احیای توافق هسته‌ای ایران به نقطه بی بازگشت نرسیده است و جستجو برای جایگزین، به تشدید تنش و مسابقه تسلیحاتی منجر خواهد شد.

هشدار این مقام ارشد روسیه درباره مذاکرات برجامی در شرایطی مطرح شده که مقام‌های مختلف ایران بارها اعلام کرده‌اند که احیای این توافق به اراده سیاسی آمریکا در انجام تعهداتش بستگی دارد.

کد خبر 731257
منبع: فارس

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • شهروندایرانی IR ۱۸:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۸
    4 0
    در وقت خودش( زمان روحانی) نذاشتن به نتیجه برسه تا به اسم خودشان ثبت بشه الان هم که طرف مقابل جفتگ می ندازه کارایران با کرام الکاتبین است