سقف بالای سر این خانه‌ ایرانیتی فرسوده بود. با آمدن پاییز برای در امان ماندن از قطره‌های باران باید دور تا دور اتاق سطل می‌چیدند.

گروه جهادی.قربانی

برای یک مادر سالخورده و ۲فرزند با وضعیت بد اقتصادی بازسازی و تعمیر خانه قدیمی که همه سرمایه زندگی‌شان است، کار راحتی نبود.

خواندنی‌های بیشتر را اینجا دنبال کنید

هر روز با زیاد شدن ایرادهای خانه، تاب تحمل مادر هم کمتر می‌شد، اما نجابش اجازه نمی‌داد از کسی کمک بخواهد. خیلی اتفاقی یکی از اعضای بسیج خواهران محله متوجه شرایط این خانواده شد و با معرفی آنها به قرارگاه جهادی شهید اسداللهی از طرح جهادی عمرانی این قرارگاه بهره‌مند شدند و سقف خانه‌شان بازسازی شد.

چنین اقدامی نه فقط برای این خانه، بلکه ۳سال است به عنوان طرحی عمرانی توسط این گروه در محله‌های ناحیه۳ منطقه۱۹ اجرا می‌شود. برای نمونه باید گفت که از ابتدای سال تا حالا خانه ۸خانواده کمتربرخوردار بازسازی شده‌ است.  

در محله اسماعیل‌آباد و دولتخواه چه می‌گذرد؟ | همکاری برای ساختن طرح یک تبسم

تصمیمی جهادی بعد از یک عمر خیرخواهی

خدمات عمرانی تنها گوشه‌ای از اقدامات قرارگاه جهادی شهید اسداللهی است. این قرارگاه از ۳سال پیش با تلاش‌های «حمدالله قربانی»، یکی از خیران محله دولتخواه‌ جنوبی، شکل گرفت تا در حوزه‌های مختلف فرهنگی‌ و اجتماعی، محرومیت‌زدایی، عمران‌ و آبادانی و ... به اهالی محله‌های شهیدکاظمی، دولتخواه‌ جنوبی و شمالی و اسماعیل‌آباد خدمات جهادی ارائه کند.  

سال‌های زیادی است که خیلی از اهالی محله دولتخواه‌ جنوبی برای چاره‌جویی از مشکلاتشان به «حمدالله قربانی» مراجعه می‌کنند. اقدام او به راه‌اندازی قرارگاه از ۳سال پیش در سرای محله دولتخواه‌ جنوبی نظم خاصی به فعالیت‌های خیرخواهانه‌اش بخشید و اکنون با همراهی تعدادی دیگر از فعالان محله به شکلی مسنجم‌تر در چنین اموری فعالیت می‌کند: «در این گروه که با حضور ۲۶ عضو ثابت خانم و آقای ۱۸ تا ۷۰ساله فعال است، حدود ۷۰۰نفر را تحت پوشش داریم و علاوه بر وظایفی از قبیل حمایت‌های معیشتی، درمانی، اشتغال، مسکن و... شناسایی و تعمیر خانه‌هایی را هم که ساکنان آن توان بازسازی‌شان را ندارند به عهده می‌گیریم. البته مدام در حال شناسایی هستیم و در هر نقطه از این ناحیه  نیازمندی با مشکلی روبه‌رو باشد با تحقیق و بررسی فوراً تحت پوشش قرارش می‌دهیم.»

در محله اسماعیل‌آباد و دولتخواه چه می‌گذرد؟ | همکاری برای ساختن طرح یک تبسم

گرم کردن خانه‌ها

توزیع لوازم‌خانگی به خصوص تجهیز خانه‌ها به سیستم‌های سرمایشی در تابستان و سیستم‌های گرمایشی در زمستان یکی از اقدامات مهمی است که قربانی می‌گوید طی یک سال اخیر خیلی مورد توجه قرار گرفته است: «تهیه جهیزیه، سیسمونی و بسته‌های معیشتی به صورت مستمر برای افراد تحت پوشش انجام می‌شود، اما با افزایش تقاضا طی یک سال اخیر برای تهیه لوازم خانگی این اقدام هم کمی پررنگ‌تر شده است. برای مثال از ابتدای سال تاکنون ۱۰کولر، ۲۰بخاری، ۱۲جهیزیه، هزار و ۵۰سبد کالا، ۵۰۰بسته معیشتی مخصوص شب‌یلدا و... بین خانواده‌های کمتربرخوردار توزیع شده است.»
 

کد خبر 730950

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha