نماینده تهران در مجلس گفت: اینطور نیست که جابه‌جایی‌ها بعد منفی داشته باشد و برخی از این تغییرات به جابه‌جایی منجر می‌شود و افراد در بخش‌های دیگر مسئولیت می‌گیرند.

محمد اسماعیل کوثری - نماینده تهران در مجلس

همشهری آنلاین - گروه سیاسی: تغییرات بعضی از استانداران کشور از جمله تهران، سیستان و بلوچستان، کرمانشاه و خوزستان واکنش‌هایی در پی داشته است. همچنین لیستی ادعایی نیز درباره تغییرات بیشتر در فضای مجازی منتشر شده و گفته شده که استانداران کردستان و... نیز در معرض تغییر هستند. هر چند که وزیر کشور درباره این تغییرات در سال دوم دولت توضیح داده اما شائبه‌هایی درباره ارتباط جابه‌جایی‌ها با اتفاقات سه ماه اخیر در کشور به وجود آمده است.  این در حالی که طبق اخبار حسین مدرس خیابانی استاندار سیستان و بلوچستان چند بار از سمت خود استعفا داده است. پیش از این نیز محسن منصوری استاندار تهران معاون اجرایی رییس جمهور شد تا علیرضا فخاری جایگزین او شود. 

اسماعیل کوثری نماینده تهران در مجلس درباره جابه‌جایی‌های اخیر در دولت به همشهری آنلاین گفت: بعضی از این جابه‌جایی‌ها بر اساس شناختی است که در مدت یک سال و چهار ماهی که دولت سیزدهم روی کار آمده است. در این مدت آقای رییس‌جمهور و تصمیم‌گیرندگان به شناخت عمیق‌تری رسیدند که باید تصمیمات جدیدتری بگیرند.  به این ترتیب برخی افراد را جابه‌جا می‌کنند و در بخش‌های دیگری که مناسب‌تر است به کار می‌گیرند. برخی از مدیران نیز که به صورتی که انتظار می‌رفت نتیجه نگرفتند تغییر می‌کنند.

کوثری تاکید کرد: اینطور نیست که جابه‌جایی‌ها بعد منفی داشته باشد و برخی از این تغییرات به جابه‌جایی منجر می‌شود و افراد در بخش‌های دیگر مسئولیت می‌گیرند.

کوثری همچنین درباره تغییرات دیگر در کابینه ادامه داد: طبیعی است و این موضوع از اختیارات رییس جمهور است که بر اساس قانون هیچ منعی برای این تصمیمات وجود ندارد. به طور مثال امروز نیز در مجلس می‌گویند که اگر چند نفر از وزرا جابه‌جا شوند بهتر است. بنابراین در جلساتی که با توافق از طریق رییس مجلس با دولت گذاشته می‌شود به دلایلی که مطرح می‌شود به نتیجه می‌رسند که این کار را [تغییرات را] انجام دهند.

این نماینده مجلس افزود: اینکه بگوییم این افراد اگر از سمتی برداشته می‌شوند کنار گذاشته می‌شوند درست نیست و بخش‌های دیگری وجود دارد که باید بروند و کمک کنند و با تجربه‌ای که کسب کردند بتوانند در سمت جدید خدمت کنند.

کوثری در پاسخ به این سوال که تغییرات اخیر با اتفاقات سه ماه گذشته ارتباط دارد یا نه گفت: این تغییرات خیلی به دلیل اتفاقات دو سه ماه اخیر مربوط نمی‌شود. پیش از این نیز عده‌ای از نمایندگان صحبت‌هایی کرده بودند و دولت نیز پیش از این کارآیی مسئولان و به ویژه استانداران و وزرا را بررسی کرده است. در جهت بهتر شدن و توانمندتر کردن مدیران این کار انجام می‌شود.

او همچنین درباره ارتباط نمایندگان با دولت و نظر مجلس درباره جابه‌جایی‌ها افزود: نگاه‌های نمایندگان انتقال داده می‌شود. آقای رییسی دائما با نمایندگان در ارتباط است و با مجمع استان‌ها و فراکسیون‌ها جلسه‌ می‌گذارند. در این جلسات نظرات نمایندگان مطرح می‌شود و به ویژه در مجمع نمایندگان استان‌ها مسائل مربوط به مسائل استان‌ها بررسی می‌شود. در فراکسیون‌ها نیز بیشتر بحث‌های کارشناسی و عملکرد وزرا و توانمندی‌ و ضعیف‌های آن‌ها مطرح و بحث می‌شود.

کوثری ادامه داد: به طور مثال وزیر راه پیشین مرحوم قاسمی به دلیل بیماری نتوانست به قول‌هایی که داده بود عمل کند و به همین دلیل تغییر کرد و مجلس نیز قبول کرد و جابه‌جایی صورت گرفت.استاندار تهران نیز پس از چهارده ماه معاون اجرایی رییس جمهور شد.

نماینده تهران تاکید کرد: بنابراین آنچه در این تغییرات اهمیت دارد رضایت‌مندی مردم است که ببینند کسانی که منصوب شدند مشکلات شهر و استان را برای مردم حل می‌کنند.

کد خبر 730717
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 4
  • نظرات غیرقابل انتشار: 4
  • دریا IR ۱۷:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
    4 0
    آها صحیح