پنجشنبه ۲۶ دی ۱۳۸۷ - ۰۶:۰۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد: این تشکیلات برقراری آتش بس فوری را در نوار غزه خواستار است.

به گزارش شبکه خبر، محمود عباس در کنفرانسی مطبوعاتی با میگوئل آنخل موراتینوس وزیر امور خارجه اسپانیا گفت: نمی داند که آیا طرح مصر درباره برقراری آتش بس در نوار غزه فورا اجرا خواهد شد یا خیر.

وی افزود: با وجود این، ما امیدواریم حملات اسرائیل به نوار غزه هر چه زودتر متوقف شود. محمود عباس تاکید کرد: آنچه ما می خواهیم برقراری آتش بسی فوری در نوار غزه است.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در پاسخ به این پرسش که آیا نیروهای امنیتی وفادار به جنبش فتح که محمود عباس رهبری آن را بر عهده دارد، کنترل مجدد گذرگاه مرزی رفح در مرز نوار غزه و مصر را در اختیار خواهند گرفت یا خیر، گفت: اکنون زمان گفتگو در خصوص این مسئله نیست، با این حال، ما به هر راه حلی که جامعه بین المللی ارائه کند، متعهد خواهیم بود.

گذرگاه رفح که بین نوار غزه و مصر قرار دارد از زمان حملات اسرائیل به این منطقه بیشتر اوقات بسته بوده است و این مسئله باعث شده است تا کمک های بشردوستانه برای مردم غزه به دست آنها نرسد.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین، حماس ماه ژوئن سال 2007کنترل کامل نوار غزه را به دست گرفت و ماه نوامبر تلاش های میانجی گرانه مصر را برای آشتی میان گروه های فلسطینی تحریم کرد.

وزیر امور خارجه اسپانیا دیروز همچنین در دیدار با سلام فیاض نخست وزیر انتصابی فلسطین گفت: وی منتظر برقراری آتش بس در نوار غزه است. موراتینوس خاطر نشان کرد: ما به برقراری آتش بس بسیار نزدیک شده ایم، اما همچنان اقدامات و کارهایی وجود دارد که باید انجام شوند.

کد خبر 73040

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز