چهارشنبه ۲۵ دی ۱۳۸۷ - ۱۶:۳۶
۰ نفر

همزمان با هفته هوای پاک، طرح «شهر قاصدک‌ها» برای جلب مشارکت شهروندان در کاهش آلودگی هوای کلانشهر تهران به همت سازمان فرهنگی هنری شهرداری در 2قالب خودروهای شخصی و عمومی به اجرا در می‌آید.

به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان فرهنگی هنری شهرداری، مجید سرسنگی، قائم مقام این سازمان با اعلام این خبر اظهار داشت: هفته هوای پاک، فرصتی برای ترویج فرهنگ برخی از هنجارهای زیست‌محیطی از جمله معاینه فنی مستمر خودرو و فرهنگ استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی است و این سازمان در راستای اهداف شهرداری تهران، امسال تمام برنامه‌های هفته هوای پاک را با شعار «معاینه فنی خودرو، خودروی سالم، هوای پاک» در سطح کلانشهر تهران اجرا می‌کند.

وی افزود: این طرح 10 هزار خودروی شخصی و 6 هزار خودروی عمومی را تحت پوشش قرار می‌دهد و خودروهای شخصی با مراجعه به هریک از مراکز معاینه فنی در سطح شهر می‌توانند با چسباندن برچسب‌های آموزشی روی خودرو و دریافت کارت قرعه‌کشی از مراکز یادشده از مزایای این طرح بهره‌مند شوند و در قرعه کشی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران شرکت کنند.

سرسنگی تصریح کرد: این سازمان به‌دنبال سیاستگذاری‌های کارگروه زیست‌محیطی ویژه هوای پاک در نظر دارد با اجرای این طرح، در گوشه و کنار شهر، قاصد پاکی و مشوقی برای مشارکت شهروندان در کاهش آلودگی هوا باشد.

قائم مقام سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران تاکید کرد: درصورت ماندگاری برچسب شیشه تا مهلت مقرر، اسم صاحب خودرو در قرعه‌کشی بزرگ شهروند مسئول که در جشن دهه فجر برگزار خواهد شد شرکت داده می‌شود و صاحبان خودروهایی که چند سال متوالی، در طرح معاینه فنی خودرو شرکت کرده‌اند درصورتی که تصویری از برگه معاینه فنی خودروی خود را به مجریان مستقر در فرهنگسراها ارائه دهند، در این قرعه کشی بزرگ به‌صورت مجزا شرکت داده می‌شوند.

وی به برنامه‌های دیگر این سازمان به مناسبت هفته هوای پاک اشاره کرد و یادآور شد: تولید بروشور و تراکت‌های آموزشی و توزیع آنها در قالب بسته‌های آموزشی در بین عموم مردم و استقبال‌کنندگان از طرح و همچنین تهیه و نصب بنرهای تبلیغی - آموزشی از دیگر بخش‌های اجرایی طرح مورد نظر است.

سرسنگی، برگزاری مسابقه طراحی پوستر با موضوع هوای پاک و مسابقه شهروند مسئول را از دیگر برنامه‌های سازمان برشمرد و ادامه داد: شهروندان برای شرکت در این مسابقه می‌توانند آثار خود را تا 10 بهمن ارسال کنند و آثار برتر در قالب نمایشگاهی عرضه می‌شود.

به گفته وی، در مسابقه شهروند مسئول، دارندگان خودروهای شخصی می‌باید برگه‌های معاینه فنی و کارت قرعه کشی خود را که از مراکز معاینه فنی دریافت کرده‌اند، به نزدیک‌ترین فرهنگسرای منطقه مسکونی خود تحویل دهند و دارندگان خودروهای عمومی با نگهداری برچسب‌های آموزشی تا 10 بهمن روی خودرو، در قرعه‌کشی شرکت می‌کنند.
اجرای ویژه برنامه‌های هوای پاک از تاریخ 29 دی ماه آغاز می‌شود و به‌مدت یک هفته در سطح شهر تهران ادامه می‌یابد.

کد خبر 73018

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز