همزمان با فرا رسیدن شب یلدا برای حفظ سنت‌ها و آیین‌های ملی ایران باستان جشنواره «آش و انار» در بوستان رضوان با مشارکت اهالی نواحی دهگانه منطقه ۱۰ برگزار شد.

بهاره خسروی / محله

به گزارش همشهری آنلاین، معاون اجتماعی و فرهنگی شهردار منطقه ۱۰ با اعلام این خبر و اشاره به زیبایی‌های فصل پاییز گفت: « از آنجا که پاییز فصل بسیار زیبا و خاطره‌انگیزی برای تمام شهروندان است و ریزش برگ‌های پاییزی با رنگ‌های مختلف جلوه‌ای خاص از قدرت پروردگار را به طبیعت می‌بخشد، جشنواره «آش و انار» با مشارکت شهروندان و کسبه در بوستان رضوان برگزار شد. »

«اسماعیل عربلو» هدف از اجرای این جشنواره را ارتقای شور و نشاط اجتماعی در شهروندان، حمایت از کسب و کارهای کوچک و خانگی و ایجاد بازارچه فصلی همراه با تخفیفات ویژه شب یلدا دانست و افزود: «در جشنواره «آش و انار» فرصتی فراهم شد تا شهروندان علاوه بر تجربه پیاده‌روی بر روی انبوهی از برگ‌های پاییزی و شنیدن طنین روح‌نواز خزان، لحظات پاییزی خود را در قابی از خاطرات ماندگار کنند و عکسی در کنار سفره شب یلدا بگیرند. »

همچنین جشنواره، بازی‌های بومی و محلی، مسابقه طبخ آش‌های سنتی، عکس یادگاری، اجرای مسابقات مفرح ویژه کودکان و جشنواره غذاهای ایرانی از دیگر برنامه‌های جانبی این جشنواره بود.

کد خبر 729534

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha