سه‌شنبه ۲۴ دی ۱۳۸۷ - ۲۰:۱۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: شورای عالی انقلاب فرهنگی سیاست‌هایی را برای ساماندهی و انسجام بخشی به تبلیغات محیطی تصویب می‌کند.

به گزارش  واحد مرکزی خبر از تهران، دکتر محمدرضا مخبر دزفولی در مصاحبه با خبرنگار ما با اشاره به نابسامانی که در نوع تبلیغات در حال اتفاق افتادن است، آن را مشکلی در حوزه تبلیغات شهری دانست و گفت: تبلیغات با نگاه‌های گوناگون حتی با نمادهای غیرملی، غیر بومی، غیر ارزشی که ممکن است در مواردی برای همگان قابل مشاهده باشد دیده می شد که احتیاج به ساماندهی داشت.

وی افزود: گروهی مسئول شدند با هماهنگی شورای فرهنگ عمومی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سایر مراجع این موضوع را بررسی و آسیب شناسی و قوانین و مقررات را متناسب با نیازی که امروز وجود دارد برای خروج از این وضع آشفته به شورای عالی پیشنهاد کنند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: این ضوابط در شورا مورد بحث قرار گرفت و تعداد درخورتوجهی از آنها در این جلسه به ویژه موارد مرتبط با الگوهای ملی و دینی تصویب شد.

مخبر دزفولی در ادامه گفت: در تبلیغات باید نسبتی بین تبلیغات بازرگانی و تبلیغات فرهنگی مورد توجه قرار گیرد و نباید آنقدر دامنه تبلیغات بازرگانی در فضای عمومی شهری و محیط غلبه داشته باشد که تبلیغات فرهنگی را تحت الشعاع قرار دهد.

وی افزود: البته بخش های دیگری مرتبط با این موضوع برای جلسه آینده باقی ماند و همینطور درباره مسئولیت و نهاد متولی که این موضوع را پی گیری و آیین نامه‌های آن را تنظیم کند در جلسه آینده شورای عالی بحث و تصمیم گیری خواهد شد.

مخبر دزفولی تصریح کرد: این موضوع با همکاری و هماهنگی وزارت ارشاد بوده است از این رو در آن بخش های که نقص در قوانین و مقررات و خلاء‌هایی وجود دارد جزء پیشنهادهای آن‌ها بود که سعی می کنیم با این مصوبه آن نقاطی که مشکل و گره هست باز کنیم.

البته بحث این بود که این سیاست‌ها آیا به حوزه تبلیغات بازرگانی مثل روزنامه‌ها، سایت ها و رسانه ها یا در رسانه ملی تعمیم پیدا کند یا خیر که تصمیم گیری در این زمینه هم به جلسه آینده شورای عالی انقلاب فرهنگی موکول شد. 

کد خبر 72939

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز