همشهری‌آنلاین: معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری درباره‌ی مالکیت زمانی در هتل‌ها، توضیح داد:

این طرح یکی دو سال پیش انجام شد، اما به نقطه مطلوب نرسید. اکنون سازمان میراث فرهنگی و گردشگری برنامه‌ریزی می‌کند تا مالکیت زمانی در مراکز اقامتی در ایران همگانی شود.

به گزارش ایسنا، محمدشریف ملک‌زاده امروز (سه‌شنبه، 24 دی‌ماه) در حاشیه‌ گشایش نمایشگاه خدمات و تجهیزات گردشگری و هتل‌داری در جمع خبرنگاران گفت: در بحث مالکیت زمانی در هتل‌های مناطق آزاد، سازمان میراث فرهنگی نظارت می‌کند و سیاست‌گذاری و اجرای طرح توسط سازمان مناطق آزاد انجام می‌شود.

وی افزود: ما اکنون اجازه نمی‌دهیم هتل‌دار اتاق‌های خود را برای 5 یا 6 سال بفروشد، اما امیدواریم با اجرای طرح مالکیت زمانی، این کار برای هتل‌داران عملی شود.

ملک‌زاده در ادامه بیان کرد: طبق طرحی که وزیر امور خارجه، رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و رییس‌جمهور ارایه کرده‌اند، تلاش می‌کنیم تا پست کارشناسی‌ارشد یا کارشناسی مسؤول را در حوزه‌ی گردشگری در سفارتخانه‌های کشورهایی که بازار هدف گردشگری ایران هستند، ایجاد کنیم. این کار تا یک‌ماه آینده عملی می‌شود و سفارتخانه‌ها با این کار به معرفی داشته‌ها و پتانسیل‌های گردشگری ایران می‌پردازند تا تبلیغات منفی کشورهای دیگر را علیه ایران خنثا کنند.

وی در پاسخ به این پرسش که کشور مالزی درحالی‌که کشورهای جهان با رکود اقتصادی روبه‌رو بودند، توانست توسعه‌ گردشگری داشته باشد، ایران چگونه باید به توسعه‌ گردشگری برسد، گفت: مالزی و ترکیه از کشورهایی هستند که از ابتدای تأسیس خود در حوزه‌ی گردشگری فعال بودند، اما نگاه ما به اقتصاد، فقط نگاه تک‌محصولی و بر نفت متمرکز است و این امر ما را از نگاه اولویتی دور می‌کند. [آشنایی با جاذبه‌های گردشگری مالزی]

او ادامه داد: متأسفانه در 27 سال گذشته، درآمد گردشگری در درآمد سرانه و تولید‌ناخالص‌ملی مشخص نبوده است. توسعه و تقویت گردشگری داخلی نیازمند فرهنگ‌سازی و برنامه‌ریزی میان‌مدت و کوتاه‌مدت است.

وی اظهار داشت: امسال 61 همایش را در سطح کشور برگزار کردیم تا مردم کشورها بتوانند جاذبه‌های ایران را شناسایی کنند؛ اما متأسفانه هنوز مردم یک استان نمی‌دانند که چه جاذبه‌های گردشگری در استان‌شان وجود دارد. بنابراین ابتدا فرهنگ‌سازی و بعد ایجاد نمایشگاه‌ها و همایش‌های بین‌المللی در توسعه‌ی گردشگری داخلی مؤثر است.

ملک‌زاده هم‌چنین از برگزاری کمیسیون گردشگری جنوب آسیا در اسفندماه در ایران خبر داد و افزود: از چند وزیر در این همایش دعوت کرده‌ایم. حضور وزرای گردشگری کشورها سبب می‌شود تا نگاه آن‌ها نسبت به ایران تغییر کند و این سبب توسعه‌ی صنعت گردشگری خواهد شد.

کد خبر 72931

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز