درحالی رئیس سازمان هواپیمایی کشوری شهریور امسال افزایش ۳۰ درصدی قیمت بلیت هواپیما را تایید نکرده بود که وی امروز گفت:‌ درخواست ایرلاین‌ها برای افزایش قیمت بلیت در حال بررسی است.

بلیت هواپیما

به گزارش همشهری آنلاین، محمد محمدی بخش با یادآوری این‌که بر اساس قانون برنامه پنجم توسعه قیمت بلیت هواپیما آزادسازی شد،‌اظهار کرد: به دلیل شرایط کرونا و محدودیت‌های این دوره، متعادل‌سازی قیمت بلیت پروازها متوقف شد.

وی با اشاره به کاهش ۱۵ درصدی قیمت بلیت در دیماه سال گذشته، افزود: شرکت‌های هواپیمایی به دلیل افزایش نرخ ارز و هزینه‌ها درخواست افزایش قیمت بلیت هواپیما را ارائه کرده‌اند که این درخواست در حال بررسی است.

محمدی بخش گفت: جزئیات این درخواست مشخص نیست و پس از تصویب جزئیات آن اعلام خواهد شد.

 اواخر مردادماه امسال محمدرضا رضایی کوچی، رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به مصوبه سه ماه پیش برای افزایش ۳۰ درصدی قیمت بلیت پروازهای داخلی توسط شورای عالی هواپیمایی، گفته بود سه ماه است که این کار را متوقف کرده‌ایم.

وی ادامه داد: در این بین برخی شرکت‌های هواپیمایی به‌طور غیرمستقیم هواپیماهای خود را زمین‌گیر می‌کنند.

رضایی کوچی در این باره توضیح داد: به همین دلیل نیز بلیت پرواز به سختی تهیه می‌شود. در زمان حاضر حدود ۱۱۵ فروند از ناوگان مسافری کشور فعال است. این در حالی است که ناوگان هوایی مسافربری کشور دارای حدود ۴۰۰ فروند هواپیماست.

رئیس کمیسیون عمران مجلس در پاسخ به این پرسش که آیا برخی شرکت‌های هواپیمایی عمدا در حال زمین‌گیر کردن ناوگان خود برای فشار جهت افزایش قیمت‌ها هستند، گفت: دلیل زمین‌گیر شدن هواپیماها ترکیبی از اقدامات عمدی و غیرعمدی است. به‌عبارت دیگر ایرلاین‌ها از یک طرف می‌گویند قطعه نداریم و قطعات معیوب شده است. هم این‌که  به‌دنبال افزایش قیمت بلیت پروازها هستند.

رضایی کوچی در پاسخ به این پرسش که مجلس تا چه زمانی می‌تواند در برابر افزایش قیمت بلیت پروازها مقاومت کنند، اضافه کرد: این افزایش ۳۰ درصدی در شورای عالی هواپیمایی تصویب شده و ایرلاین‌ها در انتظار ابلاغ آن هستند.

وی با یادآوری این‌که ایرلاین‌ها برای یک ساعت پرواز حدود ۹۳۰ هزار تومان دریافت می‌کنند، تصریح کرد: با افزایش ۳۰ درصدی یک ساعت پرواز به حدود ۱.۲ میلیون تومان افزایش می‌یابد، البته این در صورتی است که شرکت‌ها تخلف نکنند.

این در حالی بود که اوایل شهریور امسال رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان این‌که امسال افزایش قیمت‌ها را در همه حوزه‌ها داشته‌ایم، اظهار کرد: دیماه سال گذشته ۱۵ درصد قیمت بلیت را کاهش دادیم و در سایت ایرلاین‌ها آنرا همچنان کنترل می‌کنیم.

محمد محمدی‌بخش افزود: شرکت‌های هواپیمایی با توجه به تمام اتفاقات روی داده در حوزه‌های مختلف و افزایش قیمت‌ها که در صنعت هوانوردی وجود دارد، درخواست افزایش قیمت بلیت  هواپیما را داشته‌اند.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری یادآور شد: این درخواست در شورای عالی هواپیمایی مطرح شده که در صورت نهایی شدن آنرا اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.

محمدبخش در پاسخ به این پرسش که افزایش ۳۰ درصدی قیمت بلیت هواپیما را تایید می‌کنید، گفت: این عدد را تایید نمی‌کنیم.

کد خبر 729093
منبع: تسنیم

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha