معاون توسعه حمل‌ونقل پاک وآموزش سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران از بازگشت دوچرخه‌های هوشمند اشتراکی به شهر با یک پنجم قیمت قبل خبرداد.

دوچرخه‌هاي اشتراكي

به گزارش خبرنگار همشهری آنلاین، نزدیک به پنج ماه است که دوچرخه‌های اشتراکی در سطح شهر تهران جمع آوری شده و جایگاه‌های آن در معابر اصلی خالی است. شرکت‌هایی که بخشی از شهروندان تهرانی به خصوص جوانان عضویت آن را داشتند و در مرکز شهر و مسیرهای کوتاه از دوچرخه‌های آن استفاده می‌کردند. قرار بود این دوچرخه‌ها طی قرارداد با شرکت جدیدی دوباره در سطح شهر جای گذاری شوند ولی با گذشت پنج ماه هنوز خبری از آن نیست و حالا گمانه‌زنی‌های  شهروندان تهرانی این است که دیگر قرار نیست این دوچرخه‌ها به شهر برگردند و برای همیشه جمع آوری شدند. 

یعقوب آزاده‌دل در گفت‌وگو با همشهری‌آنلاین، با اشاره به دلیل توقف فعالیت دوچرخه های بیدود در شهر گفت: «جمع‌آوری دوچرخه‌ها صرفا به دلیل اتمام قرارداد با شرکت مجری طرح بود و دلیل دیگری نداشت. از همین رو سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران در این زمینه مقدمات لازم را صورت داده و در حال حاضر روی مدل جدید قیمت توافق صورت گرفته و وارد فرایند امضای قراراداد شده‌ایم.»

او در توضیح بیشتر درباره مدل جدید قرارداد برای بازگشت دوچرخه‌های اشتراکی به خیابان‌های تهران، گفت: «هزینه‌ استفاده از این دوچرخه‌ها برای شهروندان کاهش یافته و قرار است ۹۰ درصد هزینه تمام شده برای مشترکان را سازمان حمل‌ونقل ترافیک و ۱۰ درصد دیگر را شهروندان پرداخت کنند.»

آزاده‌دل با اشاره به پیش‌بینی مشوق‌های لازم برای ترغیب شهروندان به استفاده از دوچرخه اضافه کرد: «هزینه ثبت نام و عضویت سالانه هم برای دوچرخه‌های اشتراکی جدید تقریبا به یک پنجم کاهش پیدا کرده است. با این اوصاف پول اشتراک ۲۰۰ هزار تومانی برای یک سال، به حدود ۵۰ هزار تومان کاهش می ‌یابد.»

معاون توسعه حمل‌ونقل پاک وآموزش سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران درباره اجرای طرح موتوربرقی اشتراکی در شهر هم گفت: «موتور برقی اشتراکی در مرحله آزمایشی اولیه بوده و پایلوت شهری آن برنامه ریزی شده است. با این حساب می‌توان گفت که موتورهای برقی اشتراکی هم تا اواخر دی ماه برای استفاده شهروندان به خیابان‌های شهر بیایند.»

کد خبر 728871

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha