لغو عضویت ایران در کمیسیون مقام زن سازمان‌ملل موجب شد تا جمعی از نمایندگان مجلس نسبت به این اقدام که به اعتقاد بسیاری از کارشناسان با تلاش آمریکا صورت گرفت، با واکنش‌ نشان دهند.

سازمان ملل

به گزارش همشهری آنلاین، آمریکا و متحدانش پس از سه ماه تلاش بی‌وقفه برای محروم کردن جمهوری اسلامی از یکی دیگر از حقوق خود، روز چهارشنبه ۲۳ آذر در مقر سازمان ملل متحد در نیویورک آمریکا، قطعنامه لغو عضویت ایران در کمیسیون مقام زن با ۲۹ رای موافق، ۸ رای مخالف و ۱۶ رای ممتنع به تصویب رساندند.

 این اقدام بازتاب‌هایی به همراه داشت و در همین راستا هم برخی از نمایندگان مجلس نسبت به آن واکنش‌هایی داشتند.

نماینده قزوین: آمریکا مسئول بیشترین آمار نقض حقوق زنان است

 فاطمه محمدبیگی نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس در همین باره در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: "‏لغو عضویت ایران در کمیسیون مقام زن سازمان ملل، نقض آشکار حقوق بشر و اعتبار زدایی از سازمان ملل و سایر نهادهای حقوق بشری است این درحالی است که آمریکا، انگلیس و فرانسه به عنوان مسببین این بدعت خطرناک و اقدام کاملاً سیاسی،مسئول بیشترین آمار نقض حقوق زنان و کودکان در جهان به شمار ‌می‌آیند".

واکنش‌ نمایندگان زن مجلس به لغو عضویت ایران در کمیسیون مقام زن | این کشورها ید طولایی در نقض ظالمانه حقوق زنان دارند

 رئیس فراکسیون زنان و خانواده مجلس: حقوق زنان ابزاری برای بازی‌های سیاسی کشورهای امپریالیستی است

فاطمه قاسم‌پور رئیس فراکسیون زنان و خانواده مجلس نیز در واکنش به این اقدام در توییتر نوشت: "‏حرکت بدعت‌گونه در پایان‌دادن به عضویت ایران در کمیسیون مقام زن، با فشار کشورهایی انجام شد که خود ید طولایی در نقض ظالمانه حقوق زنان دارند. این اقدام، کمیسیون را در مسیری سیاست‌زده و معیوب وارد کرد و نشان داد مسئله حقوق زنان عملاً ابزاری برای بازی‌های سیاسی کشورهای امپریالیستی است".

واکنش‌ نمایندگان زن مجلس به لغو عضویت ایران در کمیسیون مقام زن | این کشورها ید طولایی در نقض ظالمانه حقوق زنان دارند

نماینده تهران: سازمان ملل بازیچه دست آمریکا نشود

زهره الهیان رئیس کمیته حقوق بشر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس هم در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: "حذف ایران از کمسیون مقام زن در سازمان ملل بیش از پیش این حقیقت را نمایان می‌کند که آمریکا همیشه در بزنگاه ها با سواستفاده ابزاری از سازمان ملل درپی اعمال فشار بر کشورهای آزاده و مستقل بوده است.آقای دبیرکل اجازه ندهید سازمان ملل بیش از این بازیچه دست آمریکا و چند کشور غربی شود".

واکنش‌ نمایندگان زن مجلس به لغو عضویت ایران در کمیسیون مقام زن | این کشورها ید طولایی در نقض ظالمانه حقوق زنان دارند

نماینده تبریز: لغو عضویت ایران از کمیسیون مقام زن قطعه ای از پازل جنگ ترکیبی علیه مردم ایران است

حجت‌الاسلام سید محمدرضا میرتاج‌الدینی نماینده مردم تبریز در مجلس نیز در گفت‌وگویی در واکنش به لغو عضویت ایران از کمیسیون مقام زن در سازمان ملل، گفت: لغو عضویت ایران از کمیسیون مقام زن قطعه ای از پازل جنگ ترکیبی علیه مردم ایران و انقلاب اسلامی است. برای وجدان های آزاد در دنیا روشن بوده که این لغو عضویت کار سیاسی است در جهان کشورهایی وجود دارد که حقوقی برای زنان قائل نیستند و این کمیسیون برای احقاق حقوق زنان این کشورها هیچ اقدامی نمی کند.

عضو کمیسیون سیاست خارجی مجلس: اقدام اخیر سازمان‌ملل علیه ایران، خلاف واقعیت موجود صادر شده است

حسین نوش آبادی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس هم در گفت‌وگویی در واکنش به قطعنامه جدید مجمع عمومی سازمان ملل درباره توقف خشونت علیه معترضان در ایران، گفت: این قطعنامه‌ها الزام‌آور نیست، این اتفاق به دلیل دشمنی است که با جمهوری اسلامی دارند و تعمدا این قطعنامه‌ها را خلاف واقعیت‌های موجود صادر می‌کنند. آنها تصورشان از ایران همان تصویری است که رسانه‌های غربی به تصویر می‌کشند، متاسفانه مظلومیت ایران سبب شده تا حتی برخی از دوستان ما در منطقه درباره واقعیت‌ها و خطوط قرمز ما توجیه نباشند یا خلاف واقع صحبت کنند.

کد خبر 728720
منبع: فارس

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha