شرکت اسپیس‌ایکس اعلام کرده احتمالا تا سال ۲۰۲۴ گوشی‌های هوشمند می‌توانند به‌طور مستقیم به اینترنت ماهواره‌ای استارلینک وصل شوند.

اینترنت موبایل

به‌ گزارش همشهری آنلاین و به نقل از سی‌نت، اسپیس‌ایکس برای افزایش ۱۰ هزار ماهواره کوچک در مدار پایین زمین به‌صورت فلکی استارلینک خود طی چند سال آینده چراغ سبز دریافت کرده و امیدوار است با کمک اپراتور T-Mobile تا ۲ سال دیگر سرویس اینترنت ماهواره‌ای را در دسترس گوشی‌های موبایل قرار دهد.

اسپیس ایکس در ۶ دسامبر درخواستی را به کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا (FCC) ارائه کرد و به‌دنبال مجوز برای تجهیز برخی از ماهواره‌های استارلینک نسل دوم خود به سخت‌افزار «اتصال مستقیم به شبکه موبایل» است. این سخت‌افزار، ابزار ارتباط بین ماهواره‌های استارلینک و گوشی کاربران است که اینترنت پرسرعت را برای آنها فراهم می‌کند. اکنون شرکت فضایی متعلق به ایلان ماسک، ۳۵۰۰ ماهواره استارلینک نسل اول را به فضا پرتاب کرده و مجوز FCC را برای پرتاب ۷۵۰۰ ماهواره نسل دوم دیگر تا قبل از پایان این دهه دریافت کرده است.

با مجهز کردن ماهواره‌ها به این سخت‌افزار جدید، این شرکت امیدوار است تا خدمات صوتی، پیام‌رسانی و وب‌گردی اولیه را با حداکثر سرعت ۱۸.۳مگابیت بر ثانیه به کاربران ارائه کند.
اگر این پروژه بدون هیچ مشکلی پیش برود، اسپیس‌ایکس تا سال ۲۰۲۴ می‌تواند با استفاده از ۲ هزار ماهواره نسل دوم خود، یک پوشش «کامل و پایدار» برای گوشی‌های هوشمند فراهم کند.
 اکنون، سرویس اینترنت ماهواره‌ای استارلینک، آنگونه که ایلان ماسک اعلام کرده، کل ۵ قاره را تحت پوشش خود دارد. اما این سرویس نیاز به تجهیزاتی از سمت کاربر دارد که طبیعتا دشواری‌هایی برای کاربران ایجاد می‌کند.
شرکت‌های دیگر در حال کار برای ارائه پهنای باند سیار مبتنی بر فضا هستند، ازجمله شرکت AST SpaceMobile که دفتر آن در تگزاس است. این شرکت اخیراً یک ماهواره آزمایشی با مجموعه عظیمی از آنتن‌ها را پرتاب کرده که به راحتی از روی زمین قابل تشخیص است و البته موجبات ناراحتی اخترشناسان را نیز فراهم کرده است.

کد خبر 728404

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha