دوشنبه ۲۳ دی ۱۳۸۷ - ۱۶:۳۰
۰ نفر

پکن: پاندایی که لقب بی‌ادب‌ترین و شیطان‌ترین حیوان باغ وحش پکن را به خود اختصاص داده است باز هم با حمله به یکی از بازدیدکنندگان، دسته‌گل به آب داد

این پاندا که در  آسیب‌رساندن به دیگران رکورددار است اخیرا مردی را مجروح کرده است. به گفته ماموران باغ وحش این مرد قصد داشت عروسک دخترش را که از بین نرده‌ها وارد قلمرو این پاندا شده بود، بیرون بیاورد، اما پاندای عصبانی با تمام قدرت پای او را گاز گرفت.

البته ماموران باغ وحش توانستند پیش از اینکه آسیب بیشتری به او برسد، این مرد را از قلمرو پاندا خارج کنند و به بیمارستان برسانند. کارشناسان می‌گویند با وجود اینکه پاندا معمولا رفتار تهاجمی ندارد اما این حیوان تاکنون 3 نفر را مجروح کرده است. 

کودکان ماجراجو

برلین: 3 کودک 5 ،6 و 7 ساله که از سرمای هوا در کشورشان خسته شده بودند، تصمیم گرفتند به آفریقا بروند که آب و هوای گرم‌تری دارد. این کودکان در تعطیلات سال نو میلادی با استفاده از فرصتی که والدینشان خواب بودند از خانه خارج شده و با یک تاکسی خود را به ایستگاه قطار رساندند.

البته همه پس‌انداز آنها برای کرایه تاکسی خرج شد و از آنجایی که پولی برای خرید بلیت قطار نداشتند و همراه با چمدان‌هایشان در ایستگاه سرگردان بودند، پلیس به آنها مشکوک شد.

این کودکان به پلیس گفتند که قصد دارند نیمی از راه را با قطار بروند و سپس با هواپیما به آفریقا سفر کنند. گفتنی است ماموران هنگام بازرسی چمدان‌های آنها دریافتند که این کودکان خود را برای سفری طولانی آماده کرد‌ه‌اند و در چمدان آنها همه چیز از مواد غذایی و لباس گرفته تا عینک آفتابی و قرص ضد تهوع پیدا شد. این کودکان پس از گشتی در اداره پلیس به خانواده‌ها‌یشان تحویل داده شدند.

ترک اجباری سیگار

پاریس: تحقیقات نشان می‌دهد که به دنبال اعمال قانون ممنوعیت استعمال سیگار در کافی‌شاپ‌ها و رستوران‌های فرانسه، آمار فروش سیگار در این کشور به پایین‌ترین سطح خود رسیده است.

به گفته کارشناسان اعمال محدودیت‌ها از یک‌سو و افزایش بی‌سابقه قیمت سیگار از سوی دیگر موجب شده که افرادسیگاری‌، کمتر سیگار بخرند. این در حالی است که در اواخر دهه 1990 سالانه حدود 85 میلیون نخ سیگار در فرانسه فروخته می‌شد اما این آمار اخیرا به 54 میلیون نخ رسیده است.

از سوی دیگر دولت مالیات سنگینی را برای فروش سیگار وضع کرده و قیمت هر پاکت سیگار در فرانسه حدود 6 یوروست. این در حالی است که بسیاری از افراد سیگاری برای فرار از این قیمت بالا، هنگام سفر به کشور‌های دیگر به جای سوغاتی چمدان‌های خود را پر از سیگار‌های ارزان کرده و به فرانسه بازمی‌گردند.

کلاه ایمنی میوه‌ای

نیجریه: این روزها پلیس نیجریه سرگرم دستگیری موتورسوارانی است که به جای کلاه ایمنی از پوست انواع میوه‌ها مانند نارگیل استفاده می‌کنند. طبق قانون جدیدی که اخیرا در این کشور اجرا شده است، همه موتورسواران باید کلاه ایمنی به سر داشته باشند.

اما اجرای این قانون اعتراض‌های گسترده مردمی را به همراه داشته است. موتورسواران می‌گویند قیمت کلاه ایمنی بسیار گران است و آنها نمی‌توانند از پس این هزینه برآیند. به همین دلیل اغلب موتورسواران برای فرار از جریمه‌  از میوه‌هایی شبیه به کلاه ایمنی استفاده می‌کنند.

به عنوان مثال پوست نارگیل یا کدو تنبل را با اسپری رنگ کرده و روی سر خود می‌گذارند یا اینکه از لاستیک‌های فرسوده به این منظور استفاده می‌کنند.

گفتنی است این قانون شغل سود‌آوری را هم برای کارگران ساختمانی ایجاد کرده است، چون خیلی از کارگران کلاه‌های ایمنی خود را به موتورسواران کرایه می‌دهند.

کد خبر 72813

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز