جانشین پلیس آگاهی ناجا با اشاره به حادثه ربوده شدن و قتل دو کودک در بارگاه امام رضا(ع) اظهار کرد:

 پلیس این حادثه را به‌عنوان یک کار با اولویت اول در استان خراسان رضوی تحت پیگیری قرار داده و نتایجی نیز به دست آمده که پس از دستگیری افراد اعلام خواهد شد.

وی در ادامه از فرار یکی از سارقان طلافروشی‌ها هنگام انتقال به بازداشتگاه خبر داد.
سردار محمدی فر روز گذشته در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این متهم به‌زودی دستگیر خواهد شد، گفت: بازداشتگاه‌های ما استانداردهای لازم را برای نگهداری متهمان دارند و متهم مربوط به پرونده سرقت طلافروشی از بازداشتگاه فرار نکرده بلکه هنگام انتقال از دست ماموران گریخته است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر سارقان اصلی طلافروشی در اختیار پلیس هستند و یکی از افرادی که در سرقت همکاری می‌کرده، متواری شده که او هم قطعا به‌زودی دستگیر خواهد شد.

جانشین پلیس آگاهی ناجا با بیان اینکه فرار متهمان وسیع و زیاد نیست، افزود: با توجه به اینکه در طول یک‌سال، هزاران نفر با جرایم مختلف دستگیر می‌شوند طبیعی است که فرار هم وجود داشته باشد که این موارد استثناست.

سردار محمدی فر تصریح کرد: تعداد متهمان متواری شده از پلیس آگاهی در طول یکسال شاید به تعداد انگشتان دست هم نرسد، اما اگر در زمینه فرار متهمان، افرادی اهمال و قصور داشته باشند در دادسرای نظامی تحت پیگرد قرار می‌گیرند.

افزایش آمار قتل

سردار محمدی‌فر همچنین با اشاره به افزایش 5 تا 8 درصدی کشفیات پلیس آگاهی نسبت به‌مدت مشابه سال قبل، از افزایش سرقت‌های خرد و افزایش 3 درصدی وقوع قتل‌ها نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: در مجموع آمار سرقت‌های خشن نسبت به سال گذشته کمتر شده است و این در حالی است که ما با افزایش وقوع قتل نسبت به سال گذشته روبه‌رو هستیم که عمده آنها بر اثر نزاع، حساسیت‌های بیجا، عصبانیت و سوءبرداشت‌ها بوده و قتل‌های سازمان یافته نبوده‌اند.

وی درباره وقوع قتل‌های ناموسی در برخی از مناطق کشور اظهارکرد: بسیاری از این  قتل‌ها در حوزه خصوصی و خانوادگی افراد روی می‌دهد که متأسفانه ناجا و قوه قضائیه توانایی دخالت و پیشگیری از آن را ندارند که در این خصوص بیش از اقدامات پلیسی و قضائی نیازمند اقدامات تربیتی و فرهنگی در خانواده و جامعه هستیم.

مالخران، شناسنامه‌دار می‌شوند

جانشین پلیس آگاهی ناجا از شناسنامه‌دار شدن افراد سابقه‌دار در امر خرید و فروش اموال مسروقه در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: پس از شناسنامه‌دار شدن مالخران، کنترل آنها به‌طور جدی و راحت‌تر صورت می‌گیرد و اگر این افراد دارای مراکز صنفی باشند، با هماهنگی اتحادیه‌ها نسبت به لغو مجوز صنفی آنان اقدام خواهد شد.

وی در پایان با اشاره به لایحه ممنوعیت تولید و نگهداری چاقوهای نامتعارف که در مجلس است، درخواست کرد این لایحه هرچه سریع‌تر در مجلس به تصویب برسد تا نیروی انتظامی اقدامات بازدارنده و پیشگیرانه در این خصوص را انجام دهد.

کد خبر 72799

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز