گروه حوادث- آزاده مختاری: پسر نوجوانی که در اثر خشم آنی، مرتکب جنایت شده بود در شب تاسوعای حسینی از سوی اولیای دم بخشیده شد

والدین پسر جوانی که یک سال قبل به‌دنبال نزاعی مرگبار در شهرک ولیعصر تهران به قتل رسیده بود، به شعبه دوم بازپرسی در دادسرای جنایی تهران رفتند تا از قصاص  قاتل فرزندشان گذشت کنند. آنها در شب تاسوعای حسینی این تصمیم را گرفته بودند و حالا قصد داشتند به‌صورت رسمی آن را عملی کنند.

مادر مقتول وقتی مقابل بازپرس اصغرزاده قرار گرفت درباره این تصمیم خود گفت: شب تاسوعا به هیئتی در یکی از محله‌های شهرک ولیعصر رفتیم و در آنجا مشغول عزاداری بودیم، همان‌جا بود که حس غریبی وجودم را پر کرد.

احساس کردم می‌توانم قاتل فرزندم را ببخشم، این تصمیم را با همسرم در میان گذاشتم و تصمیم گرفتیم از قصاص این مرد گذشت کنیم.

به‌دنبال اظهارات این زن میانسال، رضایت وی و همسرش نزد قاضی اصغرزاده به ثبت رسید و به این ترتیب جوان 18 ساله‌ای که عامل این جنایت بود از مرگ رهایی یافت.بر پایه این گزارش، این جنایت در نخستین روز آذرماه سال گذشته، در حوالی شهرک ولیعصر رخ داد.

آن شب به خاطر بارش باران در گوشه‌ای از خیابان ، آب جمع شده بود. شاهدان دیده بودند که سرنشین یک موتورسیکلت  هنگام عبور از آن منطقه ،  مقداری آب روی خودروی پرایدی که در حال گذر از همان خیابان بود ریخت و همین موضوع باعث دعوای  وی و سرنشین پراید شد و در نهایت سرنشین موتور به نام محسن، با  ضربه  چاقو جوانی به نام علی را به قتل رساند.

دقایقی بعد، ماجرای این جنایت به قاضی حسین اصغرزاده گزارش شد و با حضور وی در محل جنایت، تحقیقات برای دستگیری قاتل جوان آغاز شد و با انجام تحقیقات پلیسی و قضائی، مدتی بعد، کارآگاهان اداره 10 آگاهی تهران موفق شدند مخفیگاه متهم را شناسایی و وی را بازداشت کنند.

محسن بعد از بازداشت درحالی‌که به‌شدت از کرده خود پشیمان بود ضمن اعتراف به قتل مدعی شد که به خاطر خشم آنی دست به این جنایت زده است و از اینکه باعث داغدار شدن خانواده جوانی هم سن و سال خودش شده است بسیار متأسف و شرمنده است.

با اعتراف وی به این جنایت، پرونده او با صدور کیفرخواست به دادگاه کیفری استان تهران ارسال شد و مرد جوان بعد از محاکمه به قصاص محکوم شد.

با گذشت یک سال از این ماجرا درحالی که قرار بود حکم قصاص متهم اجرا شود، والدین مقتول به حرمت شب تاسوعا از قصاص قاتل فرزندشان گذشت کردند و به این ترتیب وی از مجازات  مرگ  رهایی یافت.

کد خبر 72628

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز