دوشنبه ۲۳ دی ۱۳۸۷ - ۰۹:۰۶
۰ نفر

گروه ورزشی: بعد از حمله لفظی تند بنیتس علیه فرگوسن، حالا او دلایل مهمتری برای نگران شدن دارد.

 لیورپول در خانه استوک 2 امتیاز حساس را از دست داد، همان ورزشگاهی که منچستریونایتد چند هفته پیش توانسته بود در آنجا به پیروزی برسد. اگر استوک در آنفیلد با خوش شانسی به تساوی رسید این بار نبرد پایاپایی با صدرنشین داشت و شایسته این امتیاز بود. بنیتس در ورزشگاه بریتانیا چند بازیکن اصلی‌اش را روی نیمکت قرار داده بود تا بار دیگر سیستم چرخشی‌اش زیر سئوال برود. تورس، رابی‌کین و بابل در ابتدای بازی روی نیمکت بودند و ترکیب دگرگون شده لیورپول بسیار پراشتباه بود. پاس‌های اشتباه شاگردان بنیتس به میزبان فرصت داد تا چند بار روی ضدحملات دروازه رینا را تهدید کنند. اوت دستی‌های بلند دلاپ هم آزاری دائمی برای خط دفاعی لیورپول بود.

در اواسط نیمه دوم و با ورود تورس و بابل، لیورپول به تدریج بازی را در اختیار گرفت. در ده دقیقه پایانی، فشار صدرنشین برای زدن گل پیروزی بیشتر شد و ضربات جرارد دو بار به تیر دروازه برخورد کرد ولی بازیکنان استوک توانستند نتیجه را حفظ کنند.

دیه‌گو مارادونا هم برای دیدن بازی ماسکرانو سردترین روز را انتخاب کرده بود. در روزی که هواداران استوک هم برخلاف همیشه ساکت بودند، به نظر می‌رسید که هافبک آرژانتینی لیورپول هم تحت تاثیر سرمای زیر صفر توانایی‌هایش را از دست داده. بعد از این تساوی که امتیاز لیورپول را به 46 رساند بنیتس نارضایتی‌اش را از نمایش تیمش ابراز کرد و گفت: «ما خوشحال نیستیم. بازی سختی بود و هرگز نتوانستیم بازی را کنترل کنیم. در این شرایط بهتر است به نباختن فکر کنید.» بنیتس معتقد است که بازیکنان استوک با باور بیشتری بازی کردند و موقعیت‌های کم تیمش نگران‌کننده است. او اضافه کرد: «هر بار که آنها صاحب ضربه ایستگاهی، کرنر یا اوت دستی شدند ما دچار مشکل شدیم.»

بنیتس که معمولا به آرام بودن شهرت دارد بعد از این بازی به حملات لفظی‌اش علیه فرگوسن ادامه داد. او که فرگوسن را به تاثیر گذاشتن روی داوران متهم کرده بود، اضافه کرد: «در 20 سال اخیر هیچکس این حرف‌ها را به زبان نیاورده ولی شاید آنها هم مثل من فکر می‌کردند. من بابت این حرف‌ها متاسف نیستم. این حرف دل همه است ولی من به نظرات دیگران فکر نمی‌کنم بلکه به باشگاه خودم و اظهارنظرهای آقای فرگوسن درباره لیورپول فکر می‌کنم.» بنیتس در پاسخ به این سئوال که آیا فرگوسن عصبی شده، گفت: «قطعا. شاید کمی هم ترسیده باشد.»

اما  برخی مفسران فوتبال انگلیس معتقدند که بنیتس نباید در این دام گرفتار می‌شد. فرگوسن در به راه انداختن جنگ لفظی علیه تیم‌های رقیبش شهرت دارد و ظاهرا در این فصل هم لیورپول را هدف قرار داده. تساوی شنبه‌شب لیورپول در زمین استوک نشان می‌دهد که این ماجرا توانسته تا حدودی تمرکز این تیم را به هم بزند.

اما ونگر که چند بار قربانی جنگ لفظی فرگوسن شده فکر نمی‌کند که این موضوع روی لیورپول تاثیر زیادی بگذارد: «این ماجرا برای من غیرمنتظره بود. بنیتس معمولا فرد آرامی است ولی روز جمعه خیلی عصبانی بود و این می‌تواند روی روابط آنها تاثیر بگذارد. با این حال به سختی می‌توان تاثیر آن را بر وضعیت لیورپول تعیین کرد.»مهمترین نمونه مشابه به اولین دوره حضور کیگان در نیوکاسل برمی‌گردد که به قیمت از دست رفتن قهرمانی این تیم انجامید. ونگر اما با این نظر موافق نیست: «فکر می‌کنم دلیل از دست رفتن قهرمانی نیوکاسل بیشتر شکنندگی دفاعی این تیم بود، نه عصبی شدن سرمربی.»

بنتنر، از گناهکار تا ناجی 60 هزار هوادار آرسنال در ورزشگاه امارات شاهد یک بازی سرد و کم‌حادثه بودند. خط میانی آرسنال در غیاب فابرگاس، روسیچکی و والکات، توان کافی برای موقعیت‌سازی برای مهاجمان را نداشت و البته بازی کاملا بسته بولتون که با 10 نفر دفاع می‌کرد، تاثیر زیادی در این وضعیت داشت. ونگر در اواسط نیمه‌دوم ولا و بنتنر، تنها نیروی تهاجمی روی نیمکتش را به جای دو هافبک به زمین فرستاد و همین تعویض‌ها سرانجام توانست بولتون را تسلیم کند.

در دقیقه 84 بنتنر دانمارکی روی پاس عالی فان‌پرسی تک‌گل 3 امتیازی آرسنال را به ثمر رساند تا این تیم در جمع مدعیان باقی بماند. هواداران آرسنال که بنتنر را یکی از دلایل ناکامی این فصل تیمشان می‌دانند پیش از گل چند بار به حرکات او اعتراض کردند ولی او با این گل نظر هواداران را تغییر داد.

این دومین گل بنتنر در لیگ برتر بود و جالب اینکه او گل قبلی‌اش را در بازی رفت مقابل همین تیم به ثمر رسانده بود. مهاجم 20 ساله دانمارکی گفته بود که در صورت نیمکت‌نشینی ترجیح می‌دهد از آرسنال جدا شود، ولی این گل او را به آینده امیدوار می‌کند. هرچند این هفتمین بازی بدون شکست آرسنال به شمار می‌رود، ولی نمایش متوسط این تیم نشان داد که ونگر برای جبران جای خالی مصدومانش باید هرچه زودتر دست به کار شود.

سرمربی آرسنال اما فعلا به همین پیروزی راضی است و می‌گوید: «به اندازه کافی برخلاف جهت آب شنا کرده‌ایم و نمی‌توانستیم تساوی خانگی مقابل بولتون را هم تحمل کنیم. مجبور شدیم به 4-2-4 قدیمی برگردیم تا به پیروزی برسیم. از نظر دفاعی مستحکم بودیم و سه بار به پیروزی یک بر صفر رسیده‌ایم که نشانه خوبی است.»

ونگر در تمجید از بنتنر اضافه می‌کند: «نیکلاس در بازی پاس بهترین نیست، ولی دو بار می‌توانست گلزنی کند و وظیفه مهاجم هم همین است. هوا هم خیلی سرد است و ورود به زمین برای ذخیره‌ها آسان نیست. آنها برای قرار گرفتن در شرایط بازی زمان می‌خواهند و او زمان کافی نداشت چون در 15 دقیقه پایانی به زمین آمد. او فصل سختی داشته، مچ پای او چند بار مصدوم شده و این روی بازی‌اش تاثیر گذاشته ولی او در تمرینات آماده نشان می‌دهد.»

پیروزی آستون‌ویلا و اورتون

آرسنال با این پیروزی 38 امتیازی شد و به 8 امتیازی لیورپول رسید ولی با توجه به پیروزی 2 بر یک آستون‌ویلا مقابل وست‌برام در رده پنجم باقی ماند. ویلا در این بازی با وجود میزبانی نمایش خوبی نداشت و وست‌برام ته‌جدولی بارها صاحب موقعیت گلزنی شد ولی در نهایت روی اشتباهات دفاعی مغلوب شد. ویلا با این پیروزی 41 امتیازی شد و همچنان جزو مدعیان است.

اورتون هم با پیروزی 2 بر صفر مقابل هال‌سیتی، ششمین بازی بدون شکست را پشت‌سر گذاشت. فلاینی و آرتتا زننده گل‌های این تیم بودند. خط دفاع اورتون هم در این 6 بازی تسلیم نشده که رکورد قابل توجهی است. اورتون حالا با 35 امتیاز در رده ششم ایستاده و در بازی بعدی با لیورپول صدرنشین بازی می‌کند. بازی فولام- بلکبرن و پورتسموث – منچسترسیتی هم به دلیل شرایط بد جوی لغو شد.

کد خبر 72741

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز