یکشنبه ۲۲ دی ۱۳۸۷ - ۰۵:۴۴
۰ نفر

گروه‌ ورزشی: چند هفته پیش کمتر کسی می‌توانست چنین سناریویی را برای اسکولاری تصور کند، ولی ابهامات پیرامون سرمربی برزیلی چلسی کمتر از هم سلفش آورام گرانت هنگام سفر قبلی چلسی به اولدترافورد نیست.

 این از بدشانسی گرانت بود که در اولین بازی‌اش روی نیمکت چلسی مجبور شد به خانه قهرمان لیگ برتر برود بدون اینکه شناخت کافی از بازیکنانش داشته باشد و به سختی می‌توان گفت که اسکولاری در موقعیت خیلی بهتری است، چرا که او هم مشکلات خاص خودش را دارددر حالی که لیگ برتر به میانه راه رسیده، احساس می‌شود که کار اصلی سرمربی برزیلی تازه شروع شده.

نتایج بد خانگی چلسی تا حدودی پشت تقویم نامتعادل و امتیازات آسانی که در خارج از خانه به دست آورد، پنهان ماند ولی اگر کارنامه درخشان خارج از خانه این تیم مقابل حریفان دشوارتر خدشه‌دار شود، دیگر هیچ بهانه‌ای باقی نمی‌ماند. فراز و نشیب‌های سایر مدعیان قهرمانی هم تنها می‌تواند در کوتاه‌مدت مایه آرامش خاطر شود.

کارنامه اسکولاری که در آن قهرمانی

جام جهانی 2002 هم دیده می‌شود، در کنار شخصیت مهربانش توانسته برای او زمان بخرد ولی بسیاری از مردان استمفوردبریج در محافل خصوصی اعتراف می‌کنند که اولین فصل حضور او در انگلیس نتوانسته انتظارات را برآورده کند.

 به نظر می‌رسد که مشکل اصلی در تلاش اسکولاری برای تطبیق خود پس از 7 سال حضور در تیم ملی (او در تیم‌های ملی برزیل و پرتغال تقریبا از تاکتیک و سبک بازی مشابهی استفاده می‌کرد) با آهنگ سریع و نیازهای متفاوت لیگ برتر است.

دردسرهای چلسی پس از این شروع شد که لیورپول در جریان پیروزی یک بر صفر در استمفوردبریج به سایر حریفان راه مقابله با مدافعان کناری سریع این تیم را نشان داد و اسکولاری نتوانست راه‌حل ثانویه‌ای ارائه دهد. با این حال به نظر نمی‌رسد که این مربی 60 ساله از این بابت چندان نگران باشد چراکه همچنان روی آرایش 1-4-1-4 دلخواهش پافشاری می‌کند و این در حالی است که تعدادی از بازیکنان به طور آشکار خواهان استفاده از آرایش 2-4-4 هستند. در این میان آنلکا و دروگبا معترضان اصلی هستند و با توجه به اینکه یکی از آنها در بازی امروز مجبورند روی نیمکت بنشینند، این را می‌توان به منفعت‌طلبی آنها نسبت داد.

اسکولاری همچنان روی روش‌های تمرینی‌اش که امتحانشان را پس داده‌اند، اطمینان می‌کند، هرچند شکایت‌هایی مبنی بر جدی‌نبودن آنها شنیده می‌شود. دریافت گل‌های دیرهنگام در دو بازی اخیر مقابل فولام و ساوتند هم بحث درباره ناآمادگی وضعیت بدنی بازیکنان را داغ‌تر کرده. بعد از اینکه جان تری و فرانک لمپارد، یک ماه قبل خواهان سنگین‌تر شدن تمرینات شدند، هیچ چیزی تغییر نکرده و اسکولاری روز چهارشنبه با انجام یک بازی 7 به 7 بین بازیکنان، تمرین سبکی را ترتیب داد.

تعویض‌های اسکولاری هم با سئوالات فراوانی روبه‌رو شده ولی بزرگترین مشکل او نتایج ناامیدکننده در بازی‌های بزرگ است که بازی امروز هم می‌تواند به دردسر او اضافه کند. چلسی از سه بازی خانگی مقابل یونایتد، لیورپول و آرسنال تنها یک امتیاز گرفته و آستون‌ویلا تنها تیمی از میان 6 تیم برتر است که چلسی توانسته مقابل آن به پیروزی برسد.

چلسی تنها زمانی گرانت را باور کرد که او توانست در خانه، آرسنال را مغلوب کند و بعد از آن تنها 7 بازی تا پایان سال باقی مانده بود. اسکولاری هم برای اینکه شایستگی‌اش را ثابت کند، نیاز به پیروزی در بازی امروز دارد. شاید هواداران چلسی بعد از بازی امروز متوجه شوند که واقعا یک نابغه را جذب کرده‌اند یا عنوان قهرمانی جهان می‌تواند راهی برای پوشاندن معمولی بودن یک مربی باشد.

 منبع: تایمز – 9  ژانویه

کد خبر 72655

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز