گروه ورزشی: بعد از پیروزی یک بر صفر چهارشنبه‌شب مقابل ویگان، منچستریونایتد امروز در صورت پیروزی در خانه بولتون برای اولین بار در این فصل صدرنشین می‌شود.

منچستر بعد از بازگشت از ژاپن مطابق پیش‌بینی توانست در بازی‌های عقب‌افتاده‌اش به پیروزی برسد و حالا با یک بازی کمتر، در 2 امتیازی لیورپول صدرنشین قرار دارد. مردان فرگوسن همیشه در نیم‌فصل دوم اوج می‌گیرند و به نظر می‌رسد این تیم دوباره به ماشین پیروزی تبدیل شده.

به نظر نمی‌رسد که بولتون، حریف سرسختی برای منچستریونایتد باشد. این تیم در 10 سال گذشته تنها یک بار در ورزشگاه «ریباک» شکست خورده اما دغدغه اصلی فرگوسن خستگی بازیکنان و همچنین مصدومیت تعدادی از بازیکنان اصلی است. در شرایطی که ریو فردیناند و پاتریس اورا دو مدافع اصلی تیم به دلیل مصدومیت غایبند، وین رونی زننده گل پیروزی مقابل ویگان هم چهارشنبه‌شب مجبور شد بازی را نیمه‌کاره رها کند.

مهاجم ملی‌پوش انگلیسی که در دقیقه یک توانست سانتر رونالدو را تبدیل به گل کند، دقایقی بعد زمین بازی را لنگ‌لنگان ترک کرد. فرگوسن درباره وضعیت گلزن تیمش می‌گوید: «کشاله او آسیب دیده و حدود سه هفته غایب خواهد بود. تنها امیدوارم غیبت او طولانی‌تر نشود.»

 اما کارلوس توز، مهاجم آرژانتینی منچستریونایتد که شایعات زیادی درباره جدایی او در روزهای آینده شنیده می‌شود (گفته می‌شود او به اینتر خواهد رفت) هم مصدوم شده و احتمالا نمی‌تواند جای رونی را پر کند. جانی اوانز، مدافع جوان تیم هم که فعلا به جای فردیناند بازی می‌کند، مصدومیت خفیفی دارد. فرگوسن درباره این دو بازیکن می‌گوید: «کارلوس در نیمه دوم و جانی تقریبا در کل بازی می‌لنگیدند. باید ببینیم وضعیت آنها چطور خواهد بود. شنبه باید با بهترین تیم‌مان به زمین برویم، چون بولتون تیم بزرگی است.»

بعد از پیروزی یکشنبه مقابل چلسی و چهارشنبه مقابل ویگان، این سومین بازی یونایتد در 6 روز اخیر به شمار می‌رود.  فرگوسن درباره این برنامه فشرده و خستگی تیمش می‌گوید: «در روزهای سرنوشت‌ساز فصل هستیم و بازی‌ها به سرعت از راه می‌رسند. باید روی پیروزی مقابل چلسی و ویگان تکیه کنیم و تنها باید با همین وضعیت ادامه دهیم.»

بولتون هم که در نیم‌فصل پویی گرنیه، مدافع فرانسوی زنیت را به طور قرضی به خدمت گرفته، در این بازی برای اولین بار می‌تواند از او استفاده کند. همچنین دنیلسون، ملی‌پوش سابق برزیلی در تمرینات این تیم شرکت کرد، ولی نتوانست رضایت گری مگسون برای عقد قرارداد را جلب کند. بولتون در حال حاضر در رده دوازدهم لیگ برتر قرار دارد.

دروگبا، مشکل جدید اسکولاری

چلسی هم که به رده سوم سقوط کرده و در 4 امتیازی صدر جدول است، امروز میزبان استوک‌سیتی است. بعد از شکست 3 بر صفر هفته گذشته مقابل منچستریونایتد که منجر به انتقادات زیادی از اسکولاری شد، این تیم در جام حذفی توانست ساوتند را با نتیجه 4 بر یک شکست دهد تا سرمربی برزیلی کمی احساس امنیت کند.

دستیار اسکولاری معتقد است که این پیروزی می‌تواند نقطه عطفی برای چلسی باشد: «نکته مهم، احساسی است که بازیکنان نسبت به وضعیت فعلی دارند. آنها نشان دادند که از اتفاقات بازی قبلی ناراحتند. آنها شکست را پذیرفتند، ولی مصمم بودند که همه چیز را به حالت عادی بازگردانند. در این بازی روحیه و شخصیتی که در باشگاه حاکم است را نشان دادیم.»

نکته مهم این بازی، نیمکت‌نشینی دروگبا پس از نمایش ضعیفش در اولدترافورد بود و آنلکا جانشین او هم توانست زننده یکی از گل‌های چلسی باشد. در شرایطی که برخی از روزنامه‌ها از مشاجره اسکولاری و دروگبا و جدایی احتمالی مهاجم ساحل‌عاجی خبر می‌دهند،وی معتقد است که او همچنان یکی از بازیکنان کلیدی چلسی است: «بازی نکردن دروگبا تنها یک انتخاب از سوی فلیپه بود. ما تیمی بزرگ با بازیکنان استثنایی داریم و او احساس کرد که در این بازی نیکولا باید به زمین برود. هنوز معلوم نیست که دیدیه روز شنبه بازی کند ولی قطعا او عضو با ارزشی از تیم ماست.»

لمپارد هم به اسکولاری هشدار می‌دهد که دروگبا را حاشیه‌نشین نکند: «هر مربی دوست دارد موفق شود. من برای چند مربی بزرگ بازی‌ کرده‌ام و می‌دانم که آنها حق دارند یک بازیکن را نیمکت‌نشین کنند؛ به او استراحت بدهند یا ... دیدیه هم شخصیت خوبی دارد و این موضوع را می‌پذیرد. خوشبختانه او به شرایط قبلی برمی‌گردد و وقتی او آماده است، اگر بهترین مهاجم جهان نباشد، یکی از بهترین‌هاست.» جوکول، هافبک ملی‌پوش چلسی در بازی امروز غایب است چراکه زانویش در بازی مقابل ساوتند آسیب دید.

کد خبر 73118

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز