رئیس پلیس فتای فراجا با تشریح بیشترین جرائم اینترنتیِ رخ‌داده در کشور، از افزایش قدرت کشف پلیس فتا به حدود ۹۴ درصد خبر داد.

حملات سایبری

به گزارش همشهری آنلاین، سردار وحید مجید رئیس پلیس فتای فراجا در حاشیه جلسه ارتباط با مستقیم با مردم که در مرکز نظارت همگانی ۱۹۷ برگزار شد، درباره جلسه برگزارشده گفت: بر اساس برنامه‌ریزی انجام‌شده از سوی بازرسی کل فراجا، پلیس‌های تخصصی باید هر چند وقت یک‌ بار حضور میدانی در مرکز ۱۹۷ داشته باشد و پاسخگوی تماس تلفنی و مراجعه حضوری مردم و شهروندان باشد.

مجید گفت: در این جلسات مردم مشکلات، پیشنهادات، انتقادات و حتی تقدیرهای خود را مطرح می‌کنند و در مواردی که موضوع قابل حل باشد، آن را در همان جا بررسی و حل می‌کنیم. در مواردی نیاز به راهنمایی وجود دارد که این اقدام را انجام می‌دهیم.  

وی ادامه داد:‌ در برخی از موارد نیز پیگیری لازم است که پیگیری‌های بعدی را انجام می‌دهیم و نتیجه را هم به بازرسی و هم مراجعه‌کنندگان اعلام می‌کنیم. البته این حضور در مرکز ۱۹۷ علاوه بر پاسخگویی همیشگی پلیس فتا از طریق مرکز تماس ۰۹۶۳۸۰ و گفت‌وگوی برخط در سایت پلیس فتاست. علاوه بر آن سامانه ۱۹۷ نیز پاسخگوی تماس‌های مردم عزیز در موضوعات مرتبط با پلیس است.

بیشترین موضوعات مطرح‌شده ازسوی مراجعین و تماس‌گیرندگان

رئیس پلیس فتای فراجا درباره بیشترین موضوعات مطرح‌شده از سوی مراجعه‌کنندگان و تماس‌گیرندگان با این مرکز گفت:‌ بیشترین موضوعات مطرح شده درباره پرونده‌هایی با موضوع کلاهبرداری اینترنتی، برداشت اینترنی، هتک حیثیت و نشر اکاذیب و یکی دو مورد دسترسی غیرمجاز به داده‌ها بود. اغلب مواردی که مطرح شد، پرونده‌ آن در پلیس فتا تشکیل شده و در دادگاه و نزد مراجع قضایی باقی مانده که ما توضیحات لازم را به این افراد ارائه کردیم. برخی از موارد هم که تعداد آن زیاد نبود، پرونده‌هایی است که در پلیس فتا قرار داشته و نیاز به تسریع دارد. برخی از پرونده‌ها هم مرتبط با حوزه ماموریتی پلیس فتا نبود که ما این افراد را راهنمایی کردیم.

مجید افزود:‌ برخی از تماس‌ها نیز مربوط به تشکر و قدردانی و انتقاد و پیشنهاد بود که ما این موارد را نیز مورد توجه قرار خواهیم کرد. در مجموعه ده‌ها تماس تلفنی و مراجعه حضور انجام شد و بنده و معاونان پلیس فتا به مشکلات مطرح‌شده از سوی مردم رسیدگی کردیم.

بیشترین جرائم اینترنتی در کشور چیست؟

رئیس پلیس فتای فراجا همچنین به آماری از اقدامات پلیس فتا در این هشت ماه از سال ۱۴۰۱ اشاره کرد و گفت:‌ از ابتدای سال تا پایان آبان ماه کشفیات پلیس فتا ۱۵ درصد افزایش داشته است. در حوزه دستگیری نیز شاهد افزایش ۹ درصدی بودیم. ضریب کشف به وقوع هم حدود ۱.۵ درصد افزایش داشته است.

وی درباره بیشترین جرائم فضای مجازی در هشت ماهه امسال نیز گفت: اولویت‌ها ما بر اساس فراوانی جرائم در فضای مجازی است و بر این اساس کلاهبرداری اینترنتی، برداشت غیرمجاز اینترنتی، هتک حیثیت و نشر اکاذیب در فضای مجازی و دسترسی غیرمجاز به داده و مزاحمت اینترنتی جزو بیشترین جرائم در فضای مجازی بوده است.  

افزایش کلاهبرداری‌های اینترنتی

سردار مجید با تاکید بر اینکه بیشتر جرائم ما مربوط به کلاهبرداری اینترنتی است، گفت:‌ جرائم مربوط به کلاهبرداری اینترنتی نسبت به پارسال ۳۷ درصد افزایش داشته است.   موضوعی که ناشی از بی‌توجهی کاربران به توصیه‌ها و هشدارهای پلیس فتا است.

رئیس پلیس فتای فراجا درباره اینکه چه تعداد از پرونده‌ها در پلیس فتا کشف می‌شود، گفت: قدرت کشف پلیس فتا در سال ۱۴۰۱ افزایش داشته است و ضریب کشف در حدود ۹۴ درصد است.

کد خبر 727073
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پليس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha