رئیس پلیس فتا فراجا از انسداد بیش از ۲۶۰ صفحه مجازی در خصوص فروش سلاح و مهمات و ۲۴۱ صفحه مجازی در حوزه اراذل و اوباش خبر داد.

پلیس فتا

به گزارش همشهری آنلاین، سردار وحید مجید رئیس پلیس فتا فراجا در حاشیه دوازدهمین گردهمایی روسای پلیس فتای سراسر کشور با حضور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طی این همایشی که برگزار شد راه‌های ارتباطی پلیس فتا و مردم و همچنین اقدامات انجام شده در طول یک سال گذشته بررسی شده و درباره مهم‌ترین اهداف و اولویت‌های پیش‌روی پلیس فتا بحث و تبادل نظر شد.

وی با بیان اینکه مردم می‌توانند از دو راه ارتباط با مرکز ارتباطات پلیس فتا و چت آنلاین با این پلیس ارتباط برقرار کنند، اظهار کرد: با توجه به بررسی ها در خصوص ارتباط تلفنی مشکلی وجود نداشت اما درباره شیوه برقراری ارتباط از راه چت آنلاین، مشکلاتی وجود داشت که راهکار هایی برای ارتباط گیری و آسان سازی آن مطرح شد.

بیشتر بخوانید: 

رئیس پلیس فتا فراجا ادامه داد: مورد دیگری را نیز در نظر داشتیم که در خصوص مسدود کردن حساب هایی است که از آن ها شکایت وجود دارد. در مواقعی که پرونده ای در خصوص کلاهبرداری در پلیس فتا تشکیل می شود، پلیس حساب مورد نظر را مسدود کرده و پس از آن اگر ادله لازم ارائه شد این حساب از مسدود بودن خارج می شود. زمان انجام فرایند رفع مسدودیت کمی زمان‌بر و طولانی بود و برخی در این خصوص با مشکلات مواجه می‌شدند. بر همین اساس یکی دیگر از موضوعات بررسی شده در این همایش کاهش این زمان بود.

اولتیماتوم پلیس فتا به سایت‌های خرید و فروش اقلام دست دوم

وی در ادامه نیز در خصوص تخلفاتی که در سایت های خرید و فروش لوازم و کالای دست دوم اتفاق می افتد، گفت: به مدیران این سایت ها اعلام کردیم که با کسی تعارف نداریم و جلسات متعددی نیز با آن ها برگزار شده است. تراکنش های بانکی این سایت ها بالا است و این سایت ها باید بر احراز هویت کاربرانشان نظارت داشته باشند، در غیر اینصورت اگر جرمی در این فضاها رخ دهد و قصور این شرکت‌ها نیز محرز شود، حتما با آنها نیز برخورد خواهد شد.

سردار مجید اظهار کرد: پلیس فتا با موضوعاتی سر و کار دارد که از جمله آن‌ها کلاهبرداری‌های اینترنتی، هتک حیثیت و مزاحمت‌های اینترنتی است. جرائمی که در ارتباط با امنیت عمومی نیز هست از سوی افسران پلیس رصد می‌شود که از جمله آن‌ها فروش سلاح و مهمات در فضای سایبری است. 

بسته شدن ۵۰۰ صفحه مرتبط با فروش سلاح و اراذل و اوباش از سوی پلیس فتا

رئیس پلیس فتا فراجا در خصوص اقدامات صورت گرفته برای تامین امنیت فضای سایبری در خصوص سلاح و مهمات و اراذل و اوباش اظهار کرد: در باره اقدامات صورت گرفته برای تامین امنیت این فضا بیش از ۲۶۰ صفحه در خصوص سلاح و مهمات و در حوزه اراذل و اوباش بیش از ۲۴۱ صفحه شناسایی، مسدود و پاکسازی شده است. 

وی درباره مهم‌ترین جرائمی که افسران پلیس فتا با آن درگیر هستند، تصریح کرد: برداشت‌های اینترنتی و کلاهبرداری‌های غیر مجاز از مهم‌ترین جرائمی است که در این فضا رخ داده و البته افسران پلیس فتا به آن رسیدگی می‌کنند. 

سردار مجید با بیان اینکه بعد از پیاده سازی رمز دوم پویا دست مجرمان در این خصوص بسته شده است، گفت: در یک سال گذشته شاهد برخی جرائم در داخل کشور در حوزه اپراتورها هستیم. این جرائم به این صورت اتفاق می‌افتد که لینک‌های آلوده برای افراد پیامک می‌شود و اگر افراد آن را باز کنند تلفن همراهشان آلوده می‌شود. در حقیقت مدیریت تلفن افراد به دست هکرها افتاده و از همین راه به مخاطبان تلفن همراه قربانی نیز پیام ارسال می‌کنند و اقدامات مجرمانه انجام دهند. بررسی‌های زیادی در این خصوص صورت دادیم و در همین راستا با وزارت ارتباطات و یکی از اپراتورهای تلفن همراه جلسات برگزار کردیم و امیدوار هستیم که در این خصوص به نتیجه برسیم. 

رئیس پلیس سایبر کشور در پایان گفت: در واقع مدیریت تلفن همراه این افراد در اختیار هکر قرار می‌گیرد و از طریق آن می‌تواند به مخاطبین قربانی پیامک ارسال کند و اهداف مجرمانه خود را دنبال کند، در این رابطه بررسی زیاد انجام دادیم و با وزارت ارتباطات و یکی از اپراتورها جلسات بسیاری برگزار کردیم که امیدواریم این موضوع به نتیجه برسد.

کد خبر 700039
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پليس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha