همشهری آنلاین: خالد مشعل رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس با تاکید بر ادامه مقاومت مردم فلسطین در برابر تجاوز رژیم صهیونیستی گفت این مقاومت تا تحقق پیروزی ادامه دارد.

به گزارش گروه صوتی و تصویری ایرنا، مشعل که سخنان وی از شبکه تلویزیونی الجزیره پخش می‌شد، گفت: رژیم صهیونیستی نتوانست طی 15 روز تجاوز علیه نوار غزه به اهداف خود دست یابد.

وی تاکید کرد که جنگ علیه غزه فقط برای نابودی حماس نبوده بلکه برای نابودی مردم فلسطین و تحمیل یک راه حل ذلت بار بر مردم فلسطین است.

رئیس دفتر سیاسی حماس در ادامه خواستار توقف فوری تجاوز رژیم صهیونیستی و عقب نشینی فوری نیروهای متجاوز از نوار غزه و لغو محاصره این منطقه و بازگشائی تمامی گذرگاه‌ها از جمله گذرگاه رفح شد.

مشعل تاکید کرد که مقاومت هیچگونه مذاکراتی را در باره آتش بس در سایه ادامه تجاوز نمی پذیرد.

وی گفت که مقاومت هیچ وجه آتش بس دائمی را نمی‌پذیرد زیرا مردم فلسطین خواهان داشتن یک زندگی شرافتمندانه هستند و مقاومت به هیچ وجه حضور نیروهای بین‌المللی را در مناطق فلسطینی نمی‌پذیرد و از دید ما این نیروها اشغالگر بحساب می‌آیند.

مشعل افزود: مقاومت هیچ راه حلی را که حق مقاومت را نادیده می‌گیرد و خواستار خلع سلاح ما باشد، نمی‌پذیرد چون سلاح مقاومت برای دفاع از حقوق ملت فلسطین است.

رئیس دفتر سیاسی حماس بااشاره به عزیمت هیاتی از حماس به مصر جهت بررسی طرح پیشنهادی قاهره در باره حملات رژیم صهیونیستی به غزه اظهار امیدواری کرد که این تلاش به لغو محاصره غزه منجر شود.

وی از محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین خواست تا اداره گذرگاه رفح توسط یک مدیریت مشترک متشکل از حماس، حکومت خودگردان، مصر و اروپایی‌ها باشد.

مشعل خواستار ادامه حمایت فلسطینی‌های ساکن کرانه باختری از مقاومت شد.
وی از کشورهای عرب خواست تا اشتباه گذشته خود در باره مقاومت را تکرار نکنند.

رئیس دفتر سیاسی حماس از کشورهائی که به مقاومت در غزه کمک کردند تشکر کرد و از تمامی ملل جهان خواست به کمک‌های خود به مقاومت و مردم غزه ادامه دهند.

خالد مشعل گفت که رژیم صهیونیستی نتوانست در تهاجم خود به غزه و جنایت‌هایش در این منطقه موفق شود و تنها موفقیت این رژیم در کشتار مردم بی دفاع بوده است.

وی تاکید کرد که اسرائیل که از کشتار یهودیان توسط هیتلر سخن می‌راند خود در غزه کشتار بدتر و فجیع تر از عمل هیتلر انجام می‌دهد.

مشعل از کشورهای عرب خواست تا اجلاس فوق العاده سران عرب را تشکیل دهند و مردم فلسطین را نیز به قیام و برپایی انتفاضه سوم در مناطق اشغالی دعوت کرد.

وی اظهارات برخی از مسئولان فلسطینی و عرب مبنی بر اینکه مقاومت در غزه مردم فلسطین را نابود می‌کند خجالت آور خواند و گفت که این مقاومت عزت و شرف فلسطینی‌ها است و بایستی از آن حمایت و پشتیبانی کنیم.

مشعل با تاکید بر اینکه مقاومت حق طبیعی ملت‌ها است گفت که کدام پیروزی بدون مقاومت و تقدیم شهدا و قربانی تحقق یافته است.

وی بر تحقق پیروزی بر دشمن صهیونیستی تاکید کرد و از مردم فلسطین خواست تا صبر و مقاومت بیشتر از خود نشان دهند زیرا که پیروزی به یاری خداوند تحقق خواهد یافت.

کد خبر 72651

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز