همشهری آنلاین: معاون حفاظت و پیشگیری از حریق سازمان آتش نشانی در مورد آتش سوزی خیمه عزاداری نزدیک تئاتر شهر توضیح داد.

داوود براتی گفت: مسولان برپایی خیمه مراسم تعزیه آیین‌های عاشورایی جنب ساختمان تاتر شهر هیچ اطلاعی از برپایی این خیمه و همچنین درخواستی مبنی بر بازدید کارشناسان این سازمان به منظور تایید ایمنی مکان مذکور ارائه نکرده بودند.

به گزارش روابط عمومی شهرداری تهران وی در موردآتش سوزی که 15 دی ماه در خیمه جنب تاتر شهر رخ داد گفت: برزنت و پرچم‌هایی که در این اماکن مورد استفاده قرار می‌گیرد از مواد قابل اشتعال تهیه می‌شود. مسئولان چادرها و خیمه‌هایی که جمعیت بالای 100 نفر در آن حضور خواهند داشت باید قبل از برپا کردن خیمه، سازمان آتش نشانی را در جریان این امر قرار دادهند  تا کارشناسان محل مورد نظر را بررسی و بعد از تایید اجازه برپایی خیمه را اعلام کنند.

اما متاسفانه هیچ نامه‌ای از برگزار کنندگان این مراسم جهت بررسی مکان، قبل از برپایی خیمه ، بررسی بعد از برپایی و جهت تایید مسایل ایمنی و در اختیار قرار دادن کپسول اطفاء حریق  و یا استقرار نیروهای آتش‌نشانی  در ساعات پرازدحام در این محل، دریافت نکرده است.

وی با بیان اینکه سازمان آتش نشانی در این سه سال اخیر، یک ماه قبل از آغاز ماه محرم به تمام خادمین مساجد، هیات‌ها، حسینیه‌ها و تکایا اطفاء حریق را به صورت عملی آموزش می‌دهد افزود: به جز مساجد که نشانی و مکان ثابتی دارند تمامی تکایا، حسینیه‌ها و خیمه‌ها هر سال مشخصات مکان برگزاری را در اختیار سازمان می‌گذارند.

معاون حفاظت و پیشگیری از حریق سازمان آتش نشانی همچنین اظهار داشت : از 2 سال گذشته کپسول اطفاء حریق در اختیار تمام این مراکز نیز  گذاشته شد و هر سال پیش از آغاز ماه محرم و طی بازدید کارشناسان سازمان، در صورت نیاز، شارژ مجدد کپسول‌ها یا نیاز به کپسول جدید برطرف می‌شود.

براتی با اشاره به اینکه تمام نیروهای سازمان در دهه محرم و به ویژه تاسوعا و عاشورا در آماده باش کامل بودند بیان داشت: در مراکزی مانند بازار تهران، چهارراه نظام آباد، خیابان مولوی و... که هر سال و به صورت سنتی خیمه بزرگ برپا می‌شود، نیروهای آتش نشانی مستقر شده بودند.

وی در ادامه با اعلام اینکه تنها یک مورد آتش سوزی در ایام عزاداری رخ داد گفت: این آتش سوزی که بسیار جزیی بود توسط مسولان برگزار کننده مراسم که آموزش اطفاء حریق را گذرانده بودند و با کمک کپسول، پیش از رسیدن نیروهای آتش نشانی اطفاء شد و ماموران تنها بررسی اوضاع  و اطمینان از اطفاء کامل را انجام دادند.

معاون حفاظت و پیشگیری از حریق سازمان آتش نشانی اهمیت بررسی کارشناسان این سازمان از خیمه جنب تاتر شهر را با توجه به موقعیت مکانی آن و قرار داشتن در خیابان پرتردد ولی عصر (عج) بسیار لازم خواند و افزود:  خوشبختانه حضور به موقع ماموران موجب اطفاء به موقع آتش شد و تلفات جانی نیز به دنبال نداشت.

کد خبر 72596

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز