جمعه ۲۰ دی ۱۳۸۷ - ۲۰:۵۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: اولیور استون، کارگردان آمریکایی قصد دارد فیلمی از زندگی هوگو چاوز، رئیس جمهور ونزوئلا بسازد.

به گزارش دویچه وله روز نهم ژانویه (۲۰ دی) اعلام شد که این کارگردان همراه رئیس جمهور ونزئولا در ایالت "باریناس"، در جنوب غربی ونزوئلا، به گشت‌وگذار پرداخته تا با "واقعیت و محیط زندگی" قهرمان فیلمش از نزدیک آشنا شود. چاوز در این سفر چند ساعته، شهر "زابانتا دو باریناس"، زادگاه خود را نیز به استون نشان داده است.

استون چندی پیش اعلام کرده بود که تصمیم دارد، زندگی چاوز و دیگر سیاستمداران چپ مطرح آمریکای لاتین را به تصویر بکشد.

در گیرودار اجرای این پروژه بود که وی، در ماه دسامبر سال ۲۰۰۷، چاوز را در آخرین سفرش به کلمبیا همراهی کرد.

چاوز قرار بود در این سفر گروگان‌های اسیر در چنگ پارتیزا‌ن‌های کلمبیایی "فارک" را تحویل بگیرد، ماموریتی که به شکست انجامید.

اولیور استون تا به حال چندین بار زندگی سیاستمداران جهان را دست‌مایه فیلم‌های خود قرار داده است.

فیلم سینمایی "W" که درباره‌ زندگی جرج بوش، رئیس جمهور کنونی آمریکا ساخته شده، از جمله‌ی این فیلم‌هاست. در برخی از صحنه‌های این فیلم، شخصیت بوش با طنز به سخره گرفته شده است.

استون با ساختن فیلم سینمایی "جوخه" که از برپایی جنگ ویتنام وشرکت آمریکا در آن انتقاد می‌کرد، به شهرت جهانی دست یافت. وی اولین جایزه‌ی اسکار خود را برای همین فیلم دریافت کرد.

دومین جایزه‌ی اسکار، به‌خاطر فیلم انتقادی "متولد چهارم ژوئن" به او اهدا شد. استون در این فیلم نیز به نقش آمریکا در جنگ ویتنام با دیدی انتقادی پرداخته است.

 فیلم‌های دیگری از او، چون "جان اف کندی"، "دروازه‌ها"، "مرکز تجارت جهانی" و "اسکندر"، از جمله فیلم‌های فراموش‌نشدنی تاریخ سینما محسوب می‌شوند

کد خبر 72542

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز