شیرینی نخودچی لاته نوعی شیرینی‌ خوشمزه و مجلسی است که معمولا برای پذیرایی از آن استفاده می‌شود. در این مطلب طرز تهیه شیرینی نخودچی لاته را می‌خوانید.

نخودچی لاته

به گزارش همشهری آنلاین، شیرینی نخودچی لاته یکی از انواع شیرینی‌های خوشمزه و مجلسی است که برای پذیرایی بسیار مناسب است. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شیرینی نخودچی لاته در ادامه  همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه شیرینی نخودچی لاته

آرد نخودچی:  ۲۰۰ گرم

کره: ۱۰۰ گرم

پودر قند:  ۱۰۰ گرم

پودر هل:  ۱ قاشق چایخوری

مواد لازم برای روکش لاته

زرده تخم مرغ:  ۲ عدد

پودر قند: ۴۰ گرم

آرد:  ۱ قاشق چایخوری

آب لیمو ترش تازه : ۴ قطره

طرز تهیه شیرینی نخودچی لاته

مرحله اول

برای تهیه شیرینی نخودچی لاته خوشمزه در ابتدای کار از ۳۰ دقیقه قبل کره را از یخچال خارج کرده و اجازه می‌دهیم دمای آن با دمای محیط کاملا هماهنگ شود. حالا کره را به همراه پودر قند درون یک کاسه می‌ریزیم.

مرحله دوم

حالا با دور تند همزن برقی به ۴ تا ۵ دقیقه دقیقه به خوبی هم می‌زنیم تا مخلوط کره کرم رنگی و سبک شود. در ادامه پودر هل را اضافه کرده و مجددا هم می‌زنیم، سپس آرد نخودچی را کم کم درون کاسه الک می‌کنیم.

مرحله سوم

در ادامه خمیر را مخلوط کرده، سپس دو مرتبه درون چرخ گوشت چرخ می‌کنیم تا خمیری نرم و یکدست حاصل شود. حالا خمیر را درون سینی فر گذاشته و به صورت مستطیل به ضخامت ۳ تا ۴ سانتی متر فرم می‌دهیم.

مرحله چهارم

حالا به سراغ درست کردن روکش لاته می‌رویم، برای این منظور زرده‌ های تخم‌ مرغ را به همراه پودر قند درون یک کاسه مناسب ریخته و با دور تند همزن برقی به خوبی هم می‌زنیم تا کرم رنگ و کش دار شود.

مرحله پنجم

در این مرحله آب لیمو ترش تازه را به همراه قارچ به کاسه اضافه کرده و به خوبی مخلوط می‌کنیم تا یک مایه یکدستی حاصل شود. حالا مایه لاته را به صورت نازک روی خمیر ریخته و با پالت کاملا پخش می‌کنیم.

مرحله ششم

در ادامه به دلخواه مقداری خلال پسته روی کرم ریخته و اجازه می‌دهیم خمیر به مدت ۱۰ دقیقه در دمای محیط استراحت کند. حالا فر را با حرارت ۱۶۰ درجه سانتی گراد روشن می‌کنیم تا فر کاملا گرم شود.

مرحله هفتم

پس از اتمام استراحت، خمیر را به ابعاد دلخواه برش می‌زنیم و سینی را درون فر گذاشته و اجازه می‌دهیم شیرینی ها به مدت ۱۰ دقیقه درون فر بمانند تا کاملا پخته شوند. توجه داشته باشید روی کرم لاته طلایی نشود.

مرحله هشتم

پس از گذشت این زمان سینی را از فر خارج کرده و بدون دست زدن به شیرینی ها اجازه می‌دهیم کاملا خنک شوند. در نهایت شیرینی های خنک شده را درون ظرف مورد نظرمان می‌چینیم و به همراه چای سرو می‌کنیم. نوش جان.

منبع: چی شی

کد خبر 724740

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha