بسیاری از مردم جهان با مشکل ظاهر شدن جوش‌هایی روی صورت خود مواجه هستند و در بیشتر موارد، این افراد اقدام به فشار دادن و ترکاندن این جوش‌ها می‌کنند. مطالعات جدید محققان نشان می‌دهد این کار کاملا اشتباه است.

جوش‌های سرسیاه روی بینی - پوست - آکنه

به گزارش همشهری آنلاین، بررسی‌های متخصصین پوست نشان می‌دهد، فشار دادن جوش‌ها می‌تواند شرایط آنها را بدتر کرده و احتمال ایجاد اسکار دائمی‌ را افزایش دهد. بنابراین توصیه می‌شود اگر روی صورتتان جوشی ظاهر شد سعی کنید از ترکاندن و فشار دادن آن اجتناب کنید. این کار بسیار وسوسه برانگیز است اما متخصصین معتقدند فشردن جوش‌های صورت نتایجی منفی و ناگوار در پی دارد.

باید توجه داشت که بسیاری از اقدامات جایگزین برای از بین بردن جوش وجود دارد که می‌توانید خودتان در خانه تهیه کرده یا برخی از داروهای مفید در این رابطه را می‌توانید از داروخانه یا پزشک عمومی‌تهیه کنید.

کارهای ساده ای که باید در خانه امتحان کنید شامل پرهیز از آرایش های چرب و استفاده از مرطوب کننده های دارای چربی، پاک کردن کامل آرایش قبل از خواب، شستن ناحیه آسیب دیده با صابون ملایم یا پاک کننده و آب ولرم برای حداکثر دو بار در روز است.

توصیه می‌شود به طور منظم موهایتان را بشویید و سعی کنید از افتادن مو روی صورت خود جلوگیری کنید. تا امروز، علیرغم آنچه اکثر مردم فکر می‌کنند، شواهد کمی‌ مبنی بر تأثیر رژیم غذایی بر جوش صورت وجود دارد و مطمئناً این جوش‌ها به دلیل عدم رعایت بهداشت نیست!

بسیاری از مردم سعی می‌کنند جوش‌های صورت را برای مدت طولانی در خانه مدیریت کنند. حتی اگر این جوش‌ها به شکل آکنه خفیف است، اگر شما را آزار می‌دهد، بهتر است با یک پزشک مشورت کنید، زیرا چندین کرم، لوسیون و ژل برای درمان جوش‌ها وجود دارد که می‌توانند تفاوت زیادی ایجاد کنند. برای از بین بردن جوش‌های صورت معمولاً محصولاتی با غلظت کم بنزوئیل پراکسید توصیه می‌شود.

اگر این محصولات مؤثر نبودند یا آکنه شما شدید بوده یا روی سینه و پشت شما ظاهر شد، ممکن است از دوره‌ای از آنتی بیوتیک ها یا کرم‌های قوی‌تر استفاده کنید که فقط با نسخه در دسترس هستند.

خانم‌ها گاهی اوقات متوجه می‌شوند که شرایط جوش‌هایشان در دوره قاعدگی بدتر است. در این شرایط حتی اگر فرد از نظر جنسی فعال نباشد با توصیه پزشک می‌توان برای مدتی مشخص از روش‌های پیشگیری از بارداری برای کمک به پوست صورت استفاده کرد تا با ایجاد وقفه یک یا دو ماهه در قاعدگی، جوش را کاملا برطرف کرده و سپس به شرایط عادی بازگشت. عوارض جانبی این درمان ها معمولاً کم بوده و می‌توانند بسیار مؤثر باشند.

منبع: سیناپرس

کد خبر 724708

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha