هیجان تماشای مسابقات جام جهانی همراه با خوردن تنقلات خوشمزه لذت‌بخش‌تر خواهد بود. اما باید توجه داشت که تنقلات آماده مانند چیپس و پفک و... حاوی مقدار زیادی چربی و نمک هستند که جزء عادت های ناسالم تغذیه محسوب می‌شوند. پس بهتر است برای این دوران نیز به فکر تغذیه صحیح باشیم.

popcorn - پاپ کورن - پفیلا

به گزارش همشهری آنلاین، در ادامه این مطلب به معرفی ۵ میان وعده سالم پرداخته ایم که به شما پیشنهاد می‌کنیم و به ترتیب عبارتند از: 

۱. پاپ‌کورن خانگی

پاپ‌کورن میان‌وعده خوشمزه‌ای است اما به‌خاطر افزودن شکر، نمک، کره یا روغن زیاد می‌تواند برای سلامت بدن مضر باشد. بهترین روش برای لذت از طعم این خوراکی، تهیه در منزل است زیرا می‌توان علاوه بر انتخاب ذرت مرغوب، مقدار افزودنی‌ها را نیز کنترل کرد. پاپ‌کورن خانگی یکی از غلات کامل محسوب می‌شود که کالری پایینی دارد و می‌تواند بخش زیادی از فیبرهای موثر در افزایش احساس سیری را تامین کند. برای طعم دلچسب پاپ‌کورن می‌توان از انواع سبزیجات معطر وادویه‌ها مانند فلفل و زنحبیل نیز در تهیه آن استفاده کرد.  

۲. چیپس کلم‌برگ

کلم‌برگ یکی از سبزیجات مفید است زیرا حاوی مقدار زیادی فیبر و آنتی‌اکسیدان‌ها مانند بتاکاروتن، لوتئین و زیگزانتین است. کلم‌برگ منبع غنی از مواد معدنی مانند کلسیم و فسفر نیز محسوب می‌شود. تهیه چیپس کلم‌برگ همراه با روغن زیتون نه‌تنها طعم دلچسبی دارد بلکه میان‌وعده‌ای سالم و سیرکننده ای است. برای تهیه این چیپس خانگی، چند برگ کلم را با یک قاشق سوپخوری روغن زیتون و کمی نمک آغشته کنید و در سینی فر که با کاغذ روغنی پوشیده شده، بچینید. سینی را ۱۰ تا ۱۵ دقیقه در فر با دمای ۱۷۵ درجه سانتی‌گراد بگذارید تا رنگ برگ‌ها کمی تغییر کند و تقریبا خشک شود، به این ترتیب چیپس کلم آماده است.

۳. اسموتی به همراه دانه‌ها و مغزها 

اسموتی یکی از میان‌وعده‌های سالم و مغذی است که نسبت به آبمیوه‌ها و سبزیجات ارجحیت دارد. اسموتی می‌تواند بخش زیادی از نیاز بدن به ویتامین‌ها، فیبرها، املاح و آنتی‌اکسیدان‌ها را با توجه به خوراکی‌هایی که در آن استفاده می‌شود، تامین کند. افزودن دانه‌ها و مغزها همچنین ماست یونانی نیز به افزایش مقدار پروتئین اسموتی کمک می‌کند. البته دانه‌ چیا نیز انتخاب مناسبی است زیرا این دانه‌ ها سرشار از فیبرها، اسیدهای چرب امگا۳ و پروتئین‌های گیاهی هستند.

۴. سیب و کره بادام‌زمینی

سیب میوه سرشار از فیبر است که احساس سیرکنندگی ایجاد می‌کند و حاوی انواع ویتامین‌هاست. خوردن سیب همراه با کمی کره بادام‌زمینی نه‌تنها طعم متفاوتی ایجاد می‌کند بلکه در تامین پروتئین و چربی‌های مفید نیز نقش دارد. البته می‌توان سیب را به شکل پوره همراه کمی دارچین نیز آماده و مصرف کرد.

۵. حمص و سبزیجات

حمص غذای سنتی نواحی مدیترانه است که از پوره نخود همراه روغن زیتون تهیه می‌شود. حمص خوراکی مغذی است زیرا منبع مناسبی از پروتئین‌ها و فیبرهاست که احساس سیری فوری ایجاد می‌کند. البته اگر همراه حمص، سبزیجات نیز میل شود ارزش تغذیه ای بالاتری پیدا می‌کند. هویج، گل‌کلم، فلفل دلمه‌ای و کاهو از جمله سبزیجاتی هستند که می‌توان به حمص اضافه کرد.  

منبع: سلامت

کد خبر 724139

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha