سامانه شفافیت شهرداری تهران جزئیات تماس‌های مردمی با سامانه ۱۳۷ پلاس طی ۷ ماه ۱۴۰۱ را منتشر کرد که بر این اساس، «لایروبی‌جوی‌ها» با ۴۰ هزار و ۱۵۴ و «نظافت معابرکوچه» با ۴۰ هزار و ۷۷ تماس به ترتیب بیشترین درخواست مردم تهران برای رسیدگی در شهر بوده است.

زباله

 به گزارش همشهری‌آنلاین، بر اساس گزارش آماری پیام‌های خدمات و فوریت‌های شهری که در سامانه شفافیت شهرداری تهران منتشر شده است، علاوه بر دو مورد بالا که بیشترین درخواست‌های مردمی از مدیریت شهری به حساب می‌آیند، «جمع آوری زباله و ضایعات» با ۲۳ هزار و ۱۱۸ تماس، «آلودگی صوتی مسکونی» با ۲۲ هزار و ۴۰۳ تماس و «طعمه گذاری موش» با ۲۱ هزار و ۹۳ تماس مردمی، به ترتیب در رتبه‌های سوم تا پنجم درخواست‌های شهروندان از مدیریت شهری پایتخت از طریق سامانه نظارت مردمی شهرداری تهران بوده‌اند.

در آمار منتشر شده سامانه شفافیت شهرداری تهران همچنین، «سدمعبر دستفروشی و وانتی در خیابان» با ۱۵ هزار و ۶۲۳ تماس، «ساخت و ساز غیر مجاز مسکونی» با ۱۴ هزار و ۴۰۰ تماس، «ترکیدگی لوله آبیاری باغچه» با ۱۲ هزار و ۱۰ مورد تماس، «جمع آوری سگ‌های ولگرد» با ۸هزارو ۳۵۱ تماس و «شستشوی مخازن زباله» با ۶ هزارو ۵۴۴ تماس مردمی به ترتیب در رتبه ششم تا دهم درخواست‌های مردمی از شهرداری تهران از طریق سامانه مردمی ۱۳۷ پلاس طی ۷ ماه ۱۴۰۱(فروردین تا پایان مهرماه) ۱۴۰۱بوده است.

رفع خطر درختان در حال سقوط

به گزارش همشهری آنلاین، به غیر از ۱۰ مورد پر درخواست شهروندان از مدیران شهری پایتخت، «جمع‌آوری خاک و نخاله» و «رفع خطر درختان خشک و در حال سقوط» هم از موضوعات پردرخواست مردمی از مدیریت شهری تهران بوده است که به ترتیب ۴هزار و ۹۷۴ و ۴ هزار و ۸۳۵  تماس مردمی برای این دو موضوع  طی مدت ۷ ماه به ثبت رسیده است.

نظافت شهر و لایروبی جوی‌های آب در صدر مطالبات پایتخت‌نشینان | ۱۵ محور مهم تماس‌های مردمی با سامانه نظارتی شهر

اما در بین پیام‌های خدماتی و فوریت‌های شهری ثبت شده در سامانه شفافیت شهرداری تهران، برخی درخواست‌ها و پیام‌های مردمی در بعضی ماه‌ها و به طور مقطعی از سوی شهروندان به ثبت رسیده است که «رفع خاموشی و نقص فنی پل عابر مکانیزه»، «افزایش تعداد اتوبوس»، «آبیاری درختان باغچه»، «سدمعبر اصناف در پیاده رو»، «عدم تخلیه به موقع مخازن زباله» از مهمترین این درخواست‌های مردمی به حساب می‌آیند.

درخواست جدید شهروندان

نکته مهم اینکه با توجه به ناآرامی‌های اخیر «پاکسازی دیوار نویسی خیابان‌ها» که پیش از این جزو درخواست‌های مردمی نبوده، در پایان مهرماه با رشد ۶ هزار درصدی به ۴هزارو ۸ مورد رسیده است.

نظافت شهر و لایروبی جوی‌های آب در صدر مطالبات پایتخت‌نشینان | ۱۵ محور مهم تماس‌های مردمی با سامانه نظارتی شهر

با این حساب و با توجه به جزئیات آمارمنتشر شده از سوی مدیریت شهری، خدمات مربوط به نظافت شهر (شامل چند گزینه درخواست‌های مردمی) در صدر مطالبه شهروندان از شهرداری قرار دارد و پس از آن، خدمات مرتبط با ساخت و ساز غیر مجاز و رفع سدمعبر در خیابان‌ها و معابر و همچنین رسیدگی به فضای سبز و آبیاری درختان از دیگر خدمات مهمی است که برای پایتخت نشینان اهمیت دارد.

کد خبر 723961
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha