سه‌شنبه ۱۷ دی ۱۳۸۷ - ۱۷:۵۹
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: 14 فراز از سخنان ارزشمند سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع) در قالب یک رقابت اینترنتی برای کودکان و نوجوانان به مسابقه گذاشته شده است.

به گزارش ایسنا به نقل از کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان، همزمان با روز‌های سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) مسابقه جدید سایت اینترنتی کانون به سخنان آن امام همام اختصاص یافته است. این مسابقه با عنوان از عاشورا تا اربعین از روز 14 دی در بخش مسابقه سایت اینترنتی کانون به نشانی www.kanoonparvaresh.com فعال شده است.

کودکان و نوجوانان فارسی زبان با مراجعه به این بخش باید به 14 سؤال این مسابقه ظرف 20 دقیقه پاسخ دهند و واژه حذف شده از میان متن حدیث را از بین چهار گزینه تعیین شده، تشخیص دهند.

مسابقه از عاشورا تا اربعین تا روز 28 بهمن (اربعین حسینی) ادامه می‌یابد و پس از آن به برگزیدگان این رقابت اینترنتی، جوایزی اهدا خواهد شد.

نبض احساس کودکان ایرانی برای غزه می‌زند

ودکان بندرعباسی برای حمایت از همسالان فلسطینی خود در غزه راه‌پیمایی کردند و به یاد شهدای این فاجعه بزرگ انسانی شمع روشن کردند.

در این راهپیمایی که روز سوم محرم‌الحرام (روز حضرت رقیه (س)) در حد فاصل پارک شهر تا امامزاده سید مظفر بندر‌عباس برگزار شد کودکان با در دست گرفتن پرچم و پلاکارد و سر دادن شعارهایی حمایت خود را از کودکان محروم و ستمدیده غزه اعلام کردند.

راهپیمایی بچه‌های بندرعباس با همت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان و معاونت بسیج ادارات و اصناف استان هرمزگان ترتیب داده شده بود و در آن ابتدا یکی از روحانیون با تقدیر از این حرکت کودکان، مطالبی را در باره مردم بی دفاع غزه عنوان کرد و غزه را صحنه کربلا توصیف کرد.

سپس یکی از اعضای کانون، بیانیه‌ای را در دفاع از کودکان غزه قرائت کرد و پس از آن یکی دیگر از اعضا نیایشی را برای رهایی غزه خواند و در پایان نیز اعضا به یاد کودکان غزه شمع روشن کردند.

در بیانیه کودکان ایرانی که توسط یک نوجوان خوانده شد خطاب به بچه‌های فلسطینی آمده است: هرکجای غزه که هستی تو را دوست داریم. زیر باران جنایت‌ها هم که باشی لبخند را فراموش نکن، که سنگی به غرور دشمن است ما و همه‌ی بچه‌های ایران دست‌های گرم و کوچکمان را به دست‌های غزه می‌دهیم تا بگوییم، دیروزها لبخندمان را با تو قسمت کردیم، امروز نبض احساسمان را.

بر اساس این گزارش اعلام همبستگی کودکان ایرانی با همسالان خود در غزه - که این روز‌ها زیر باران موشک‌ و بمب‌های رژیم اشغال‌گر قدس وحشیانه به خاک و خون کشیده شده است - به بندرعباس محدود نیست و در بسیاری از شهرهای ایران، بچه‌های کوچک نسبت به این جنایت فریاد اعتراض سر داده‌اند.

در شیراز 40 کودک کلاس دوم دبستان رازی این شهر به بهانه ماه محرم حسینی و اعلام همبستگی با کودکان غزه ساعاتی را میهمان کتابخانه شماره 2 شیراز بودند.

در این برنامه که اعضای کانون هم حضور داشتند مربیان کانون با بچه‌ها در‌باره مسأله فلسطین و شهادت مظلومانه مسلمانان در غزه صحبت کردند و بچه‌ها هم دست‌های کوچک خود را به دعا برداشته و برای نجات مردم مظلوم فلسطین دعا کردند.

این کودکان همچنین برای دوستان خود در غزه نامه نوشتند و آن را به صورت یک کتابچه در آوردند تا در آینده‌ای نزدیک به غزه ارسال کنند.

روزهای آینده قرار است این کودکان با امضای توماری اعتراض خود را نسبت به این فاجعه انسانی اعلام کنند

کد خبر 72341

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز