شهردار تهران در رابطه با موضوع واگذاری سهام چهار برند شهرداری شامل شهروند، موسسه همشهری، شهرآفتاب و رفاه توضیحاتی ارائه کرد.

زاکانی

به گزارش همشهری آنلاین، علیرضا زاکانی در چهاردهمین شنبه امید و افتخار در آیین بهره برداری از تقاطع غیرهمسطح بزرگراه شهید باقری با خیابان فرجام در منطقه ۴ گفت: امیدواریم تا پایان سال ۱۰۰ طرح و پروژه در شهر تهران به بهره برداری برسد که امروز ۱۰ پروژه از این تعداد پروژه‌ها در منطقه چهار به بهره برداری رسید.

او با اشاره به این‌که جهت احداث تقاطع غیرهمسطح شهید باقری اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیارد تومان هزینه شده است، اضافه کرد: برای کل پروژه‌ها در منطقه چهار نیز بالغ بر ۱۵۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

شهردار تهران با اشاره به پیشرفت ۴۰ درصدی تقاطع غیرهمسطح بزرگراه شهید باقری با خیابان فرجام در مدیریت شهری جدید اظهار کرد: با آغاز مدیریت شهری در دوره فعلی  پروژه تکمیل و در نهایت امروز به افتتاح رسید و در اختیار شهروندان شرق تهران قرار گرفت.

بخشی از صحبت‌های شهردار تهران را در ادامه بخوانید:

  • افتتاح این پروژه‌ها گره‌ها و بار ترافیکی در شرق تهران را کاهش خواهد داد. با افتتاح این پروژه پنج درصد بار ترافیکی شرق تهران و ۱.۵ درصد بار ترافیکی کل تهران کاهش پیدا می‌کند. در غرب تهران نیز پروژه شهید بروجردی و ادامه یادگار امام در دستور کار است که تمام این پروژه‌ها می‌تواند شرایط خوبی را در رفت و آمد ایجاد کند.
  • ۲۲ دستگاه مسئولیت در این حوزه دارند و اگر شهرداری تهران مسئولیت مستقیمی را در این حوزه ندارد اما به فراتر از وظایف خود اقداماتی را انجام داده است.
  • ( در تشریح روند واگذاری سهام چهار برند شهرداری شامل  شهروند، موسسه همشهری، شهرآفتاب و رفاه) از گذشته واگذاری سهام برندهای مذکور مطرح بوده و این یکی از تکالیف شهرداری است که بخشی از این سهام واگذر شود. در راستای توسعه کارکردها و قابلیت های خدمت گذاری این واگذاری در دستور کار قرار گرفته است و شهر آفتاب به عنوان یک نقطه کلیدی به منظور انتقال نمایشگاه و بازکردن گره های ترافیک در اولویت است‌.
  • باید با این ارتقاء بتوانیم نمایشگاه های وسیع و بین المللی را در شهر آفتاب برگزار کنیم. با ارتقای سرمایه از طریق مشارکت بانک شهر توانستیم سطح مشارکت ها را افزایش و خدمات را بالا ببریم. با وزارت صنعت و بانک شهر درحال مذاکره هستیم. مقصود از این اتفاق کاهش بدهی نیست اما اساس این است که ظرفیت ها را به یک نهاد مالی قوی تبدیل کرده و توسعه بدهیم‌. واگذاری شهروند به هیچ عنوان با هدف کمبود بدهی صورت نمی گیرد و قرار است نیمی از این مبلغ در راستای توسعه شهروند در نقاط محلی که بتوان بار معیشتی را کاهش داد، مورد استفاده قرار گیرد البته مدیریت همچنان با شهرداری تهران است‌.
کد خبر 723254
منبع: مهر

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha